Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

naaeee

Skrivet av Nita och killarna
JAg har suttit i drömmarna och tänkt tanken att få komma till jakobsberg, men har insett att nu när jag är mammledig så kan jag inte betala 16200:- på ingeting, (alltså dubbla hyror i 3 månader).
Hur kan det vara möjligt att på ett ställe som sthlm som sägs ha bostadsbrist att man överhuvudtaget kan ha 3månader innan någon annan kommer??
En annan tanke var att när vi ville byta inom samma bolag (botkyrkabyggen) så skulle vi oxå ha 3 månader på denna lägenhet?? konstigt eller?
Sen får man inte hyra ut i andra hand heller, annars skulle vi kunna göra det *hmm* kanske ska göra en riktig fuling..*fuling tankar*
Jag som var så glad ett tag.
Imorgon (måndag) får vi reda på om vi kan få lägenheten man vi vågar ju inte tacka ja till den om vi inte kan få bort denna. En månad betalar jag gärna dubbelt men inte 3.

ja ja svammel svammel.
hoppas ni sover gott och ha en underbar Måndag
Svar på tråden: naaeee

Tycker det låter helknäppt

Skrivet av  Madeleine m barnen
att ni ska behöva ha 3 månaders uppsägningstid om nån annan ska flytta in.
När jag sa upp min i kallhäll hade jag också 3 månader men redan efter 2 månader så var det en tjej som ville flytta in och det var helt ok för hyresvärden.
Men vad är det för superdyr lägenhet ni vill flytta till?Ni bor väl rätt billigt nu?
Hoppas ändå att ni får lägenheten i Jakan,du behöver det gumman.
 

jag tror att det

Skrivet av  anna med astrid
ev går att förhandla bort. jag tror att när jag bodde i stockholmshem att om de hittade en hyresgäst (inte så svårt) så slapp man förstås att betala. men den i ledet efter som står i kö för er måste ju också säga upp sin o s v så atdet är ju möjligt attd en blir stående tom och då vill ju bostadsbolaget ha in sin hyra.

det borde gå at hitta en hyresgäst även för tre månader, särskilt nu när universiteten dragit igång igen. folk behöver ju även tillfälliga bostäder. risken är ju att man inte vet vem det är. ssco tex har en site med tillfälliga rum för studenter. eller sätt upp en lapp på universitetet eller/och studentpalatset. garanterat nappar någon!

lycka till!
 

Ta den..

Skrivet av  Helena, Adrian och lilltjejen 25/4
Om ni får den..
Och skit i samvetet, dvs hyr ut den i andra hand.. Ni kan ju inte bli straffade mer än att bli av med kontraktet..*ler* Dvs man kan ju inte få böter el dyl.. Det borde gå att få den rätt snabbt uthyrt även fast det bara är för tre månader.. Sätt ut en annons i gula tidningen under uthyres, där nappar folk på sekunden..
Hoppas, hoppas ni får lägenheten..
 

Hm

Skrivet av  Anna med Carl 021122 och Eric 041204
Hm, om det finns en hyresgäst som kan flytta in innan de 3 månaderna så får bostadsbolaget inte ta dubbla hyror, men om nästa hyresgäst har 3 månaders uppsägning på sin lägenhet, ja då är det ju värre. Då måste ni ju betala.

Jag skulle i allafall ta lägenheten i Jakan och sedan försöka hyra ut i andra hand även om ni inte får. . . Det är ju inte helt lätt att få lägenhet i Jakobsberg så man får fixa för sig. Försök hitta en pålitlig hyresgäst bara så att ni inte får stå för betalning av eventuella skador som någon annan gjort.

Hoppas du kommer till Jakobsberg det blir mycket närmare *ler*.
 

men kan ni inte

Skrivet av  Helena S med Markus 021201
ta kontakt med de som flyttar in efter er och se om de vil ta över lägenheten tidigare? vi bor visserligen i linköping, men här har vi ju fått träffa de förra och nästa hyresgäster när vi varit o kollat på lägenheten.
 

Artiklar från Familjeliv