Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att klä på sig

Skrivet av oa
kanske lite skryt, då får ni ursäkta*s*
Vera klär på sig själv nuförtiden, har koll på bak o fram och det underlätter för oss en del måste jag tillägga!
Svar på tråden: Att klä på sig

*ler*

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn!!!
det har C gjort i ett år nu..*S* -men det bästa ÄR trots allt att klä AV sig.. hehehe

ok, han kollar inte vad som är fram och bak tror jag.. men nog fanken sitter kläderna där iaf på plats..


Förresten; på dagis får alla barnen diska sina tallrikar själva.. C gör det oxå, varje gg han ätit går han till diskhon med sin tallrik och diksar den så fint! (sen stoppar mattanten alla tallrikar i diskmaskinen, men ungarna får iaf diska så gott de kan och det brukar vara SÅ fint efter dem alla! alla är 3-4 år gamla där, C den enda med funktionshinder)

Duktig Vera!!! Nu återstår att börja laga mat..*S*

/anne.h, lat mamma som låter ungarna fixa det själv..
 

jag blev mest förvånad

Skrivet av  oa
över att hon kunde klä på vinterkläder, termobyxor, jackan, varma strumpor, mössan, halstuken och så till slut skor.
De dukar fram och städar efter sig på dagiset oxå, ordning och reda.
Laga mat kan hon inte riktigt än*s* men servera frukost åt sig själv går bra, dvs ta fram sitt bröd, öppna kylskåpet, ta fram filmjölk och smörgåstillbehör och så fixar hon allt själv, brer på osv.
Jag tror att man ska ge de frihet för att de ska prova sig fram.
 

Vad duktiga dem är!

Skrivet av  Nikki
Emma är nog lite bortskämd!!!! *S*

Kram

Nikki
 

Lite??? *ASG* IMT

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn!!!
 

Japp

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn!!!
man ska inte "hjälpa" nåt barn FÖR mkt, de kan mkt mer än man tror som förälder.
 

Artiklar från Familjeliv