Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att livet kan kännas så tufft!

Skrivet av Nikki
Jag är ju glad att jag lever, glad att jag har två underbara barn, glad att jag har en man som älskar mig och som jag älskar tillbaka.

MEN ack vad jag är trött på alla motgångar! Denna hösten har varit den värsta någonsin och det känns som om jag krigar på flera olika fronter på samma gång! Nu orkar jag INTE mer!

Just nu har jag problem med dagis, Hab, Försäkringskassan och dessutom ska jag förmodas att söka jobb!!!!!!! Jag har värk och mår dåligt själv!

Det är tufft att hela tiden möta på motgångar men det som får en att orka när man tror att man inte ska göra det är att se alla Emmas framsteg, att få en stor kram av Emma som vill sitta i ens knä och mysa och visar en så mycket kärlek tillbaka! Det är tufft men som tur är är det också underbart härligt att vara mamma till Emma. Det är ju inte handikappet som gör livet tufft utan alla myndigheter mm mm som INTE ser mig och min familj som individer!

Nikki
Svar på tråden: Att livet kan kännas så tufft!

Vännen..

Skrivet av  maria
..tänker på dig i din nu tuffa sits.Hoppas att det snart ljusnar för dig.
Det är ju F*N att man ska behöva kriga för ett tillfredställande liv,något som jag tycker är en självklarhet i den mån det går att ordna det.

Vi har inte än(men räknar med det) behövt att fajtas med myndigheter ang. V,men han är ju inte så gammal än,så jag får väl försöka att samla på mig krafter till den dagen kommer.
Det ringde en kvinna för att fråga varför vi ville ha VB,HALLO kan hon inte läsa,ja suck suck.Så visst förstår jag att vi går många strider till mötes(håller tummarna för att jag har fel).

Styrkekramar till dig via cyberrymden((()))

Maria
 

Stöd varann

Skrivet av  tiny (med tre barn)
Ni har varann! Prata, stötta...det hjälper. Visst är det skit att det ska behöva vara så här, men det är ju inget man kan göra nåt åt. Tur för Emma att hon har er!
 

Artiklar från Familjeliv