Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att vara utan blöja

Skrivet av tinao m Ami 0103
går väl sådär. Jag trodde att när hon hade kissat på pottan så skulle hon vara torr en stund, men icke. Hon går och skvätter hela tiden. Hon har väldigt bråttom upp från pottan, så hon hinner kanske inte kissa färdigt. Jag försöker att få henne att lugna sig, så vi får väl träna på.
Svar på tråden: Att vara utan blöja

Hos oss går det inte

Skrivet av  carina m Hampe
alls så bra. Hampe har väldigt svårt att sitta kvar på toaletten, han klagar på att det gör ont i rumpan så han spänner sig. Häromdagen gick han av toaletten efter ett par minuter och sa att han var färdig och går direkt in på sitt rum och gör en stor pöl mitt på golvet. Suck. Det hemska är att sedan skäms han något enormt och ber att få ha blöja på sig i stället. Vad gör man?
 

Vi har en babybjörn-toaring...

Skrivet av  Nikki
den har verkligen varit jättebra och Emma har tryggt kunnat sitta på den UTAN att bli rädd eller få ont i rumpan! Pottan har hon aldrig varit så jätteförtjust i! När Emmma blev torr så sa hon ofta att hon inte ville gå på toan men vi satte henne ändå där på fasta tider. Ibland händer det fortfarande att hon inte vill gå men om man då frågar om hon ska bajsa så säger hon att hon ska kissa också går det bra! Hon går även själv ibland och det är ju skönt, man blir liksom ALDRIG nöjd över deras framsteg och vill hela tiden ha mer *S*

Lycka till

Nikki
 

Artiklar från Familjeliv