Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Färdtjänsten

Skrivet av carin2010
För att få färdtjänst krävs att en peron pga funktionshinder har VÄSENTLIGA svårigheter att ta sig fram på egen hand och att använda allmänna kommunikationsmedel.
Finns det någon som t ex fått prövat i domstol (anledningen kan vara avslag på fortsatt färdtjänst t ex som lett till överklagande) vad som ska vara VÄSENTLIGA SVÅRIGHETER - konkret uttryckt?
Svar på tråden: Färdtjänsten

Hej o Gomorrn.kanske min tur?

Skrivet av  Emilia me A
Alla oavsett med funktionhinden fr 0 o 100 ålder, ska ändå åka i färden som inte klarar av sig på eget hand.Hemskt om det ärenden behöver ligga i domstolens händer, sjutton!

Min 16 mån Alex jag vill han skulle börja på dagiset ca 2 mil hemifrån där finns en ds dagisgrupp.
DÅ krävs det nog färdtjänsten att åka i 2 mil till Alexs dagiset börjar nog 05-jan..nu jag förberedar mig med allt i förväg o naturligtvis får hjälp av Barnhab.
Jag bara undrar om går en kommunen på att låta Alex börja i annan kommunen i samma län???Allt e bara ibörjan för mig.
Vi får väl se vad som sker med min kommunen,som anser om Alexs bästa..Med förhoppningvis det fixar sig!

Ha det
// Emilia
 

Artiklar från Familjeliv