Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att påverka media

Skrivet av Gyrils mamma
har jag nog lyckats lite med. =)
Skickade för ett bra tag sedan ett mail till programmet "Babyboom" på TV4+ och tyckte att de skulle göra program om något barn med funktionshinder.
Hörde inget ifrån dem, men så efterlyste de folk här.
Mailade ingen - lite halvsurt den här gången - och undrade om de bara skulle göra ett pluttigt program om inredningsidéer eller om det blev nånting om tex funktionshinder.

Fick då ett trevligt svar att de planerar at göra ett program om en döv och blind pojke och ett om en tjej med downs syndrom! Vet inte när just de programmen kommer att sändas, men programmet Babyboom går på måndagar 20.00
Svar på tråden: Att påverka media

Hur många fick svar från Amelia?

Skrivet av  Anna med tre lintottar
Hej!

Vad bra att du lyckades! Toppen!

Jag undrar också hur många här som fick svar på breven ni skrev till Amelia!? Jag fick INGET svar och ändå har jag jobbat där. Kanske blev det för mycket brev för dem ...

/Anna
 

Jag fick ett svar

Skrivet av  carina m Hampe
från Amelia Adamo. Jag kopierade in det i ett inlägg för ett tag sedan. Hon förklarade varför man gjort reportaget på det sätt man gjort, ett jasså svar i min mening.
 

Jag fick svar

Skrivet av  tinao m Ami 0103
ganska omgående, från Åsa Lundegard. Hon beklagade att jag hade reagerat mot artikeln, men tyckte att de kunde skriva som de gjorde för att det var någons personliga upplevelse. Jag tycker nog att en tidning kan ta ansvar för vad de publicerar, så jag är inte nöjd med svaret. Har ändå inte svarat på svaret, det känns inte som att det skulle ge nåt.
 

Fick också svar

Skrivet av  Englas mamma
från Amelia Adamo och Åsa Lundegård. De skrev ungefär det som nämnts ovan, att man i Amelia vill låta alla(s) känslor komma fram. Att intervjupersonens berättelse var hennes egen, inte Amelias, osv.
Åsa Lundegård gav ett mer personligt svar, beklagade att det var så många som tagit illa vid sig av artikeln och nämnde att tidningen kommer att ta upp DS på nytt ur ett annat perspektiv.
 

Där ser man ...

Skrivet av  Anna med tre lintottar
Personliga svar! Och jag har inte fått ens en bekräftelse på mitt brev! Märkligt. Ska nog mejla dem igen och höra efter. Eller också var det så att de bara svarade på de första breven och sen "drunknade" i brev.

/Anna
 

Skulle tro det

Skrivet av  Englas mamma
Antagligen blev vi en hel del som skickade iväg våra åsikter och kanske blev det för många mejl att svara på. Men de kunde ju åtminstone ha bekräftat att de mottagit ditt brev. Nåja, de torde iaf ha tagit till sig av kritiken. Vi får väl se vad som kommer här framöver.
Känns bra att vi blev så många som reagerade.
Ha det bra!
 

Fick inte heller något svar....

Skrivet av  Nikki
lika bra det kanske! Tycker att det var ett dåligt svar som ni andra fått! Okej att tjejen fick berätta sin historia men det ska väl inte innebära att Amelia inte kan lämna någon information om vad Downs syndrom innebär?

Nikki
 

Artiklar från Familjeliv