Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

deppig/glad

Skrivet av Maria mElin
Hej alla.
Nu har jag varit deppig ett tag. Tycker det inte hänt så mycket med Elins utveckling på sista tiden.
Hon snarare vill mindre nu än förut.
MEN idag var Elins resurs på dagis så väldigt positiv och berättade så mycket hon lär sig och är "duktig".
Känns ovant när hon kan en massa som jag inte vet om ens.
Men det är så roligt att hon börjar få ett "eget" liv och trivs på dagis.
Inte undrapå att hon är trött när hon kommer hem egentligen.Känns skönt att hennes kontaktnät börjar utvecklas och vi är många som är engagerade,stöttar och tycker om henne.

Svar på tråden: deppig/glad

Hejsan

Skrivet av  ulla m Linnea
Jag tror att de flesta blir lite deppiga ibland av olika anledningar. Det måste ha känts roligt när du fick veta att hon är så duktig, fast du tyckte att det stog stilla. De små liven lär sig något hela tiden och dom gör så mycket på dagis och i skolan som vi inte har en aning om.

Ha det bra
 

Inte så konstigt

Skrivet av  Gyrils mamma
Man kan inte vara på topp alla dagar. Dessutom tycker jag det känns som även Gyril "tar paus" ibland. Jag tror de helt enkelt behöver lite tid att smälta sina framsteg.
Som nu t ex när det kommer tänder i överkäken händer ingenting på andra fronter. Kanske är det helt enkelt så att all energi går åt till att hantera det?

Kul att det går bra på dagis. Gyril har precis börjat och jag håller med om att det känns konstigt att nån annan har bättre koll än man själv.
 

Artiklar från Familjeliv