Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dåligt blodvärde.......

Skrivet av Nikki
brukar era barn ha det? De hade ringt från barnmottagningen och talat in på vår telefonsvarare att doktorn ska höra av sig i nästa vecka. Emmas doktor är suverän på att ta prover när han tar för han kollar lite av varje då vilket ju känns tryggt (ja så länge de är bra alltså) Blodvärdet var inte riktkigt bra. Det har varit så en gång förut men då var det bra andra gången de tog provet. Jag läste att det kan bli sämre blodvärde om barnet har vätskebrist, Emma dricker ju ganska dåligt även om det blivit bättre med tiden. Men hon kissar ju som hon ska och vi har ju trott att hon klarar sig med den dryck hon får. Usch jag blir så orolig, fast de sa att vi inte skulle vara det men det är klart de säger så väl? Inte skulle de väl säga att vi skulle OROA oss hela helgen heller!!!! Hmmmm! Äsch inte lönt att oroa sig i onödan, vi har ju trots allt tur som har en sådan nogrann doktor!

Nikki
Svar på tråden: Dåligt blodvärde.......

Hej Nikki.

Skrivet av  Maria mElin
Antar att det var Hb som var "dåligt" isf. och det kan bli påverkat av (ordentlig)vätskebrist, men då blir det högt istället för lågt. Så du kan sluta oroa dej för att hon dricker lite dåligt.
Hb är också ett prov som det är vanligt med lite felmarginal på (om de sticker i fingret) en del mottagningar tar alltid 2 prov för att jämföra.
Hade det varit något värde som var riktigt dåligt så hade ni fått komma akut,jag lovar....
Men jag VET....Man oroar sig såklart.
Kram
 

Tack för ditt svar Maria!

Skrivet av  Nikki
Fast jag hade ju blivit lugn av att tänka att det kanske bara var som hon druckit dåligt!!!!! Hmmmm! Men du har säkert rätt, det kan kanske bero på att det blivit lite fel på provet. Hon har ju haft dåligt värde förut och sen var det bra på nästa prov.

Kram

Nikki
 

Artiklar från Familjeliv