Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stolt mamma

Skrivet av LiAg
Nu har min lilla Linnéa börjat ta sig fram i hela lägenheten ålande hon har gjort de nu i ca två veckor, det tog tid men nu är det full rulle.
Sen gjorde Linnéa oss ännu stoltare förra veckan när hon sa sitt första ord DÄR och så pekar hon på de hon ser, sedan när jag på morgonen tänder lampan vid soffan till vällingen så säger jag alltid nu ska vi tända lampan och så tecknar jag lampa och igår när jag gjorde de så tecknade Linnéa också lampa så nu när jag säger lampa så tecknar hon lampa.
Hur stolt kan man bli? Jag är sprickfärdig av lycka och stolthet!
Svar på tråden: Stolt mamma

Vad kul!

Skrivet av  Marie och Elina
Det är alltid roligt att höra om barnens alla framsteg på den här sidan, då vet jag vad jag kan se fram mot!

Kram från oss!
 

Hej LiAg!

Skrivet av  Anja, mamma till 2 prinsessor
Vad duktig hon är! Ska bli kul att träffa henne imorgon och Agnes förstås!
//Anja, mamma till 2 prinsessor
 

jag är nyfiken...

Skrivet av  A:s mamma
... på hur, och hur länge Linnéa har tränat på att förflytta sig. Vilken teknik har hon? Hur gammal är hon? Vad har hennes tvillingsyster gjort om hon har kommit iväg före, ropat på LInnéa, hämtat saker till henne...?
Min pojk ha de sista dagarna vidgat sin aktionsradie från ½ meter till 1 ½ meter. Idag var han först vid TV:n, en stund senare vänd åt andra hållet vid soffbordet, sedan med fötterna före borta till byrån, och sedan 180 gr med ansiktet mot byrån för att leka med beslagen. Men jag tror knappast han själv styrde vart han hamnade. Han trycker upp magen och står en stund på alla fyra (krypställning), sedan ramlar han ner, trycker ifrån med händerna så han glider baklänges eller drar sig i sidled, som en urvisare. Det är kanske dags att fixa trappgrindarna snart.
 

Linnéa

Skrivet av  LiAg
20 månader men föddes 10 veckor för tidigt så hon är ca 1½ år nu korr tid.
Linnéa satt ganska tidig själv så då trodde jag att hon nog skulle ta sig fram tidigt också men inte de. Hennes tvillingsyster Agnes kröp aldrig utan hon hasade om kring på rumpan och de började hon med när hon var 8 mån, lärde sig gå gjorde hon den 4 juni.
Linnéa hon har suttit och skrikit för att man ska komma och flytta på henne, men hennes räddning (och min också) är gåstolen som hon behärskar med fart och stoppsladdar.
Nu tar hon sig fram på magen med hjälp ha armarna, hon ser ut som en groda.
 

Vad skönt..

Skrivet av  A:s mamma
..för henne att äntligen kunna ta sig dit hon vill. Och farorna i hemmet har ni väl redan hunnit städa undan.
 

Visst blir man stolt!

Skrivet av  Gyrils mamma
Man är ju mamma... =)
 

Artiklar från Familjeliv