Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej jättelänge sen sist.

Skrivet av maria m viktor
Hejsan alla,hoppas ni har det bra och njuter av att julen är i antågande för själv tycker jag att detta är en supermysig tid.

Hos oss är det full rulle nuförtiden känns som om jag skulle behöva ett par timmar till varje dygn.Jag har börjat att jobba 75% och Viktor har iom det börjat på dagis och det funkar bara så helt jättebra.Han stormtrivs och har så gjort sen första stund och allt funkar precis så bra som jag hoppats på.Han har ingen egen ass. men än så länge så anser varken jag eller personalen att det behövs men man vet ju inte hur det blir längre fram.

Han har däremot en "egen" ur personalen som har huvudansvaret för honom när det gäller detta med träning och kontaker med hab och oss föräldrar,men alla i personalgruppen vet hur saker och ting ska skötas så att alla ska kunna ta över emellanåt.
Logoped och sjukgymnast kommer till dagis ca var 5:e vecka men telefonkantakten är lite tätare beroende på hur mycket personalen vill få råd och tips om.Spec.ped kommer inte lika ofta men även hon finns tillgänglig för personalen på telefon.

Föe Viktors egen del har dagis varit ett jättelyft och det har hänt massor i hans utveckling sen han började.Han vill ju så gärna göra allt det där som dom andra barnen gör och hans drivkraft är stor.Han har även börjat att ta för sig mer och pockar på uppmärksamhet och visar tydligt vad han vill och inte vill.

Och nu verkar det som om detta med tecken har börjat att lossna och han kan nu runt 15 tecken.Han älskar att sjunga och visar tydligt med tecken vilken sång han vill ska sjungas och gör rörelser för fullt,det är bara så roligt.

Hans svaga höfter har blivit starkare och han reser sig och klättrar överallt och lite till,fick sätta på grinden till trappen för ca en vecka sen då han var halvvägs upp.Men trots det så verkar det som om det är en bra bit kvar tills han kommer att kunna gå,men det kommer så småningom det med.

Och i mars ska lillskrutten få bli ännu lite större då han faktiskt ska bli storebror,det ska bli intressant och se hur han reagerar på det.Han älskar bebisar och är varsam mot dom men gillar inte om mamma gullar för mycket med dom.
Hugo vill helst av allt ha en Viktor till då han tycker att Viktor är världens bästa lillebror.

Jag har inte haft så mycket tid till att vara härinne och läsa så jag har missat massor men hinner inte att läsa i fatt allt.Men har sett att det kommit hit nya små kottar och det är kul,välkommen ni alla.

Ha det så jättebäst alla och krama era små/stora godingar från oss.
Svar på tråden: Hej jättelänge sen sist.

kul att höra hur ni har det.

Skrivet av  A:s mamma
Hur gammal är Viktor nu? Vad skönt att det fungerar på dagis. Hur har ni tänkte er med det när syskonet kommer?
 

Hejsan

Skrivet av  maria m viktor
Viktor fyller 2 år nu i januari fattar inte vart tiden har tagit vägen.

Jag tänker absolut ha Viktor kvar på dagis när bebisen kommer,då jag ser vilken glädje och nytta han har utav det.Här i kommunen så får man vid föräldraledighet ha syskon 15tim/ve.Men jag är beviljad behovstimmar på 25tim/ve på Viktor och har väl tänkt att ha honom runt 20tim/ve.

Personalen ser gärna att han är sin hela tid ,men vi får väl pröva oss fram och se vad som passar oss och framförallt Viktor.
 

Artiklar från Familjeliv