Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Linda S

Skrivet av Lotta
Hej Linda, tråkigt att du fick ett så trist svar på en bra fråga. Jag brukar inte heller ha som info nr ett att min son har ds, eller kronisk tarmsjukdom - det känns som personliga fakta som jag bara berättar om det behövs... Vi pottar lille Emil varje gång vi byter blöjan och det funkar jättebra. Ofta hinner han till pottan innan det kommer nåt (viktigt för just honom eftersom han alltid har mer eller mindre sårigt i rumpan). Nu har han vant sig vid att kissa och bajsa på pottan så han väcker mig på natten om han behöver göra något. Jag tror det beror på att han kopplar att det är obehagligt att bli blöt. Han är inte på något sätt torr ännu, men jag tror det är bra att börja tidigt och helt odramatiskt. Emil har pottat länge och till en början lekte han mest och kanade omkring med pottan och drog ner handdukar och toapapper (jättekul!). Har din kille bara blöja på natten? När kunde ni släppa blöja på dagen i så fall?

Hälsningar
Lotta
Svar på tråden: Linda S

mer pottning

Skrivet av  Linda S
Tack för ditt inlägg Lotta! Det värmde.

Xerxes har fortfarande blöja på natten. När jag nattar sätter jag på en tyg eftersom han egentligen är torr hela natten, men kissar så fort han vaknar. Pappa är lite latare (eller så beror det på att det är han som får fixa om det händer en nattlig olycka ;-) )

Vi har inte släppt dagblöja 100%, men från 4½ är han oftare utan än med.
 

Artiklar från Familjeliv