Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Linneas kompis

Skrivet av ulla m Linnea
I torsdags hade Linnea för första gången en klasskompis med sig hem direkt efter skolan. Gissa om hon var glad över det. Dom gick direkt in på hennes rum och lekte med barbiedockorna.

När Linneas storasyster (9 år) kom hem presenterade Linnea Moa och talade om att dom ville leka ifred det brukar nämligen Amanda göra klart för Linnea när hon har kompisar hemma.

Dom lekte hur bra som helst och vi kom överens med Moas pappa att höras av under jullovet så att dom får leka igen, det känns helt fantastiskt att hon har en kompis som dels vill komma hem och leka med Linnea och att dom hänger ihop i skolan på rasterna.
Svar på tråden: Linneas kompis

Härligt!

Skrivet av  Nikki
Vad kul att höra om Linnea och hennes kompis! När vi flyttade hit så fick Emma också en kompis som går på samma dagis som henne, hon brukar komma hit och leka ganska ofta och de leker mer på dagis också än de gjorde innan. En dag var Emma hemma hos Elin och lekte själv och en annan dag var Emma själv på kalas hos Elin. Så visst finns det hopp för våra barn också *S*

Kramisar

Nikki
 

Vad kul

Skrivet av  ulla m Linnea
för Emma det betyder ju så mycket att dom får kompisar som även vill komma hem och leka.

Nästa steg är ju att Linnea ska kunna åka hem till Moa och leka, det oroar jag mig lite för eftersom Linnea kan vara lite oberäknelig ibland och just det att det krävs mer passning hon kan ju tex inte vara ute och leka utan att någon kollar lite extra, men jag har pratat med föräldrarna om det och det verkar inte vara något större problem, vi ska nog testa under jullovet.

Ha det bra
 

Hej!

Skrivet av  Nikki
Ja, det var jättenervöst när Emma var hos Elin själv och jag kunde inte alls slappna av för man var ju orolig att Emma skulle hitta på något eller som du säger att hon ju inte kan vara ute själva. Det vet givetvis Elins mamma så när flickorna ville leka här istället så följde hon dem hit trots att vi bara bor några hus bort och att Elin kan gå hem till oss själv.

Emma brukar inte hitta på så många hyss men ändå så är jag så rädd för att hon ska göra det just när hon är borta. Men å andra sidan så kan ju andra barn utan ds kanske hitta på en hel del de också *S* Har allt hört historier från kompisar som har äldre barn! *S*

 

En öm punkt

Skrivet av  Prissan och Baby D (känslosam idag?)
Det är ju bara jättekul för er!! Att min pojk ska få någon sådan kompis, ja det ligger ju så långt borta (på många sätt) så man inte ens vågar hoppas. Nej nu måste jag sluta för jag börjar bara grina annars.
 

Det vet man ju inte

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
Inte före, alltså, tur är väl det..
Chrisse har fått några kompisar på dagis som frågar om de får komma hem till honom och om han vill komma till dem, det hade jag aldrig trott för bara ett år sedan, då var han en i gruppen, visst, men han lekte aldrig MED dem, bara bredvid/mitt i. Han fanns där hela tiden, men ingen brydde sig egentligen.
Nu däremot är han med och leker med killarna, de frågar om han vill vara med och leka med dem osv. Kul att se som förälder. *glad*

Hur gammal är din lilla nu?
 

Det låter ju verkligen fint

Skrivet av  Prissan och Baby D (känslosam idag?)
att Chrisse också har kompisar som frågar efter honom! jag är glad för eran skull. Min lille D är två och ett halv nu, han har en lillasyster som just fyllt ett. Han trivs på dagiset och har en toppentjej som resurs.

Han är på småbarnsavdelningen fortfarande och det fungerar bra. Han är med och leker i gänget så gott man kan förvänta sig, än är det ju brevidlek som gäller för de flesta barnen, de är ju små. han är accepterad till fullo, så på så vis känns det tryggt. Kort sagt så har handet bra där och får träning utefter sina förutsättningar. Jag hoppas att det fortsätter så framöver också.
 

men visst

Skrivet av  anne.h, vill ha en GRÖN jul.
är det jobbigt att tänka på hur det blir i framtiden, därför gör jag det mkt sällan..

Nu trycker kommun på i skolfrågan, vill att vi ska tala om vilken skola vi vill han ska gå på redan NU, så de kan börja utbilda personalen strax efter jul, vilket är jättebra, bara det att jag vill besöka de alternativ vi har först och det hinns inte med före jul, vår sp pedagog -underbar sådan- ska följa med så det blir första veckorna när skolan börjat igen.

Ha det bra!
/anne.h






























PS!
jag har förresten nya bilder på mina telningar i min info, ifall nån vill se hur de ser ut numer. ;-)
 

Hej!

Skrivet av  ulla m Linnea
Jag kan säga att när Linnea var mindre så trodde jag inte heller att hon skulle få kompisar som var intresserade av att leka med henne på fritiden, varför vet jag inte riktigt. Desto roligare är det nu när jag vet att hon uppskattas för den hon är.

Man blir ju så himla glad för det lilla och vill då gärna berätta det, men man vill ju inte göra någon ledsen.

Ha det bra
 

Inte blir jag ledsen..

Skrivet av  Prissan och Baby D
bara glad för er skull och allmänt känslosam.

Jag bölar av alla känslor, både ledsna och glada.
 

Artiklar från Familjeliv