Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

äntligen!

Skrivet av anne.h m fyra perfekta barn
äntligen har C ändrat grepp på pennan från att ha hållit med hela näven till att hålla "rätt" sas. *glad*
Tänk vad lite som gör en glad mellanåt. =)

Nu sitter han här och ritar, helt annorlunda mot förut.. Tur han fick ett stort block i julklapp (fast såna får han ofta, han gillar att rita)
Svar på tråden: äntligen!

Vad roligt

Skrivet av  ulla m Linnea
visst är det lite som gör en glad ialla fall om man jämför med sina andra barn.

Linnea började först för några månader sen att rita och skriva bokstäver, tidigare har hon inte alls velat det, men det har verkligen gått framåt. Nu är vi storkonsumenter av skrivböcker för vanligt ritpapper är inte lika kul utan hon ska skriva som syrrorna gör.

Ha det bra
 

Ritning

Skrivet av  Lotta
Vad kul att han fått rätt grepp och gillar att sitta och rita! Hur gammal är C? Började han tidigt tycka om att rita och så? Vår kille är som ett yrväder och bara slänger eller äter kritor och pennor, vill absolut inte sitta still och rita - men nu kan han faktiskt sitta och bläddra i en bok någon minut vilket är ett framsteg. Snart kanske vi kan få till ritandet också...

Hälsningar
Lotta och Emil
 

Chrisse är

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
5 år, fyllde i november.
han började rita/kludda när han började på dagis, ungefär, dvs vid drygt 2 års ålder. Innan dess var det inget sånt, nu är det ett favoritgöra.

Jag har bild på honom -och syskonen- i min info om du vill se. =)
(jo, till och med JAG finns med där numer, den lilla bilden längst ut till vänster är jag *ler*)

hur gammal är Emil?
 

En sån goding!

Skrivet av  Lotta
Jättesöt är han din lilla kille, de är fina allihop! Får han mycket draghjälp av sina syskon? Vår Emil är 19 månader, han får inte träffa så mycket barn för han blir så himla sjuk (hamnar på sjukhus) men i helgen hade vi barnkalas och genast lärde sig Emil en massa nya bus - som att välta rutchkanan, klättra upp på sitt lilla bord och snurra med vår snurrfåtölj. Önskar faktiskt att jag haft ett äldre syskon till Emil. Häftigt att se att Chrisse klättrar! Är han också en vilde?
 

Jo

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
han är en vilde.. :-)
Draghjälp behöver han inte, det är snarast nån som dämpar honom han skulle behöva, eller jag iaf =) *skämtar* men visst härmar han sina storasyskon jättemycket, han lär sig massor av dem, ibland för mkt.. =)
Som sagt, varför gav jag honom namnet Emil i andranamn ens?? *puh*
nå, jag överlever förmodligen och han utvecklas av det så då är det ju bra =)

C var också väldigt sjuk -sjuk två veckor, frisk en vecka, sedan sjuk två veckor igen, så höll det på hela tiden- tills han var 2 år och började på dagis.
DÅ plötsligt var han HELT frisk i över ½ år, kors i taket! Inte ens en förkylning hade han den vintern.. Kan ju hänga ihop med att dagiset var ute nästan hela tiden just pga honom, för att han inte skulle bli smittad av de andra barnen. Detta dagis har varit ett "ur och skur" dagis förr, men nu har de för lite personal/många barn för att kunna ha det så längre, men de försöker iaf att äta ute så ofta de kan, vara ute så mkt som möjligt osv.

Nu är han lite mer känslig än de andra ungarna, men ingen läkare som inte träffat honmo förr tror på mig när jag kommer in med honom, han ser ju ut att vara helt frisk då han håller ett tempo som vida överstiger andra barns.. -men han går i ca 250 km/h i normalfallet, när han är sjuk minskar det till ca 150.. *puh* Så jag förstår dem, bara be dem ta prover, de suckar, tar prov och... "OJ!!! han måste ha antibiotika/läggas in" osv.. *suckar* jaja, sånt är livet =)

Kul att din Emil är så framåt, det bådar gott. Bus ÄR bra -för barnet, inte för mammas nerver.. ;-)
 

Anne *ot*

Skrivet av  ulla m Linnea
Jag gick in och tittade på din info och Linnea satt bredvid, hennes kommentar till bilderna var: kolla det är dom som är på gympan och titta det är clistrian.
Ha det bra
 

=)

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
jag har glömt skicka bilderna IGEN!!! Ber din dotter SÅÅÅ mkt om ursäkt!!!
jag ska dra ner storleken lite på dem när storasyskonen här åkt, sedan skickar jag dem -om jag inte glömmer igen!! Påminn mig!!
 

Vad kul

Skrivet av  tinao m Ami0103
Min rittokiga tjej har fått en sån där rittavla med magnetpenna i julklapp. Den ritar hon på i timmar, och det bästa är att man BARA kan rita på den med pennan, ingen annanstans. Annars är det möbler och dockor som blir vackert målade när hon får tag i en penna.
 

Artiklar från Familjeliv