Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äh, nu får jag `snacka`med er!

Skrivet av Christina m. Freja -02
Måste bara få skriva av mig. Vet egentligen inte riktigt var jag ska börja.

Jag har gått över mensen 7 dagar nu. Det brukar jag aldrig göra annars. Skulle haft typ den 27/11 (i lördags). Har sedan innan Freja haft väldigt regelbunden mens. Hade dock för ca 5-6 år sedan lite menskrångel.

Vi har varait vädligt duktiga på att skydda oss, eftersom vi ville vänta till i alla fall efter jul med tillverkning av bebbe nr 2. Jag har väl börjat "tjata" så smått på gubben min nu redan...

Men jag tänkte att det är upp till honom, så förra månaden (alltså nov) hade vi nog lite "gos" på hyfsat rätt dag utan skydd. Som sagt, det är upp till honom har jag bestämt. Cirka 1 vecka senare hade jag en liten blödning (vad jag kanske trodde var sk nidationsbldning eller det det heter, alltså då ägget fäster).

Nu är då mensen sen, vilket den aldrig annars är! Jag tycker det är så konstigt, just den månad då vi "tjuvbörjar" lite utan skydd så kommer mensen senare. Ödets ironi, eller att jag testade för tidigt (när mensen gått över sex dagar).

OK, det är absolut inte hela världen att jag inte är gravid, jag tycker själv det är helt OK att börja tillverkningen efter ju sådär. Men är det nu mensstrul så är det ju så typiskt, precis då jag vill ha den där regelbundna mensen eftersom vi är i startgroparna för rejäl "tillverkning! ;-):-(

FASEN! Och på Clearblue står det mer än 99 % säkert från den dag du väntar din mens.

Freja var ju inte planerad och då trodde jag också att det var mensstrul och blev hypernervös och rinde kvinnokliniken (när jag gått över mensen ca 2 veckor tror jag). Sköterskan då sa att jag skulle återkomma efter att jag tagit ett gravtest, jag återkom ju aldrig! ;-) Kanske ska jag vänta och testa nästa lördag (då har jag gått över två veckor)? Annars ringer jag kvinnokliniken. Man blir ju nerövös då man får mensstrul bara så där plötsligt och tror ju att det ligger något bakom i alla fall. Usch, tänker på tex cancer (en kollega till mig hade det i livmodern...).

Tack för att du läste ända hit, nu har jag fått skriva av mig!
Svar på tråden: Äh, nu får jag `snacka`med er!

Oj så..

Skrivet av  -Johanna-
SPÄNNANDE! *S* Håll oss upprättade, ska man hålla tummarna eller inte?? *S* Jag gör de lite iaf =)
Själv går jag in i v 14 idag, de går så himlans fort denna gång!

kramis
 

När jag läser igenom nu

Skrivet av  Christina m. Freja -02
så ser jag ju att jag glömt det VIKTIGASTE!

Att jag testade i torsdags e.m. och att det var NEGATIVT! :-( Jag blev skitledsen, det var därför jag skrev inlägget i gårkväll! Just att min mens förut har varit så regelbunden och så nu kommer den inte, men att gravtestet visade negativt! Det står ju mer än 99 % säkert resultat från den dag du skulle haft mens. Jag skulle haft mens i lördags, så det var 6 dagar över tiden då jag testade negativt!

Att jag glömde att skriva det viktigatse! Det som så att säga skulle göra hela inlägget!

Men som sagt jag är depp, ingen mens ännu heller.
 

Artiklar från Familjeliv