Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag e verkligen deppig...

Skrivet av Christina m. Freja -02
Ingen mens i sikte och gravtestet i torsdags var negativt (se mitt inlägg bara en liten bit längre ner).

Någon som minns att ni har testat negativt några dgar efter beraäknad mens, och sedan positivt några dagar senare? Nu har jag bestämt att jag testar igen nästa helg, då har jag gått över ca 2 veckor i så fall.

Jobbiga väntan!
Svar på tråden: Jag e verkligen deppig...

Men du...

Skrivet av  Tiz
ett gravtest kan ju visa neg eftersom du kan ha för låga halter av graviditetshormonet. Prova du igen om någon vecka. Jag brukar testa efter två veckor. Då brukar det finnas ganska höga halter av hormon i min kropp så det visar på testet.
 

Testade negativt med dottern på BIM

Skrivet av  Lea m Loui 020419 o Sophie 000612
Testet visade positivt först 10 dagar senare på MVC.

Jag har oregelbunden ägglossning och ganska långa cykler, 32-34 dagar.

Jag håller tummarna.
 

Japp

Skrivet av  Anna m Hedvig april -02
jag testade negativ när jag väntade Hedvig, flera dagar efter att mensen skulle ha kommit.
 

OK, en liten strimma

Skrivet av  Christina m. Freja -02
hopp då kanske. Blir bara glad om jag är gravid. Men det viktigaste just nu är att få svar på vad det hela beror på! Gravid eller inte liksom. Tanken var att vänta någom månad till kanske. :-)

Tack till er alla för svar! Om det är fler som har erfarenhet av detta så svara gärna.
 

Tja!

Skrivet av  Jessica m.Linus-02 och Alfred-04
Eller när jag väntade Alfred visade sig ett svagt svagt gravstreck efter mycket längre tid än det står på instruktionerna. Fast det visade ju något där..men hade jag inte granskat stickan så noga (för jag visste inom mig att jag var gravid) så hade jag nog trott att testet var negativt.

Lycka till!
 

Det är jobbigt att vänta!

Skrivet av  LillaPu m D&S
Kan ju berätta om hur det var innan jag fick veta att Samuels storebror David fanns i magen... Hade genomgått hormonbehandling, fick ingen mens, testade negativt både hemma och hos läkare (precis innan midsommar-99). Fick gestapuran (10 dagars kur) för att få igång mensen men icke! Jag mådde sämre och sämre, främst psykiskt men även fysiskt. Till sist beslutade jag mig för att testa en gång till hemma, den 14 juli 1999. Och si, visst var jag gravid! I åttonde veckan!!! Även med Samuel tog det några dagar "extra" innan testet visade positivt, det _är_ svårt att veta precis på vilken dag man haft ÄL så ha lite tålamod till och testa sedan igen. Håller mina tummar för dig! Kram!!!
 

Håller tummarna...

Skrivet av  Åsa m Iris 020416 och Stella -99
...för att det är som du önskar och gravtestet snart blir positivt!
 

Oh ja!

Skrivet av  Rita m Leo+BF 050408
Jag testade negativt 4 ggr (!) innan det äntligen visade positivt. Och nu är jag i vecka 22! Så ge inte upp, rätt vad det är så kommer plusset fram. :)
 

Håller tummarna!!

Skrivet av  Annika m. L02 & W00 (nu med bredband)
Hoppas du snart testar positivt. Och visst är det en jobbig väntan, tiden går såå sakta. Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv