Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inga prickar synes än...

Skrivet av Tiz
Igår när jag hämtade Maja på dagis sa hennes fröken att hon trodde att Maja hade vattenkoppor. Hon hade en mycket misstänkt på rumpan och några få yttepyttesmå på kroppen. Maja är jättepigg och äter som vanligt och har ingen feber. Idag finns bara en av de på kroppen kvar, den är fortfarande yttepyttig. Inga fler prickar har kommit. Borde det inte ha gjort det vid det här laget om det är vattenkoppor?? Borde hon inte ha feber, lite iallafall. Hon är förkyld och hostar. Vad har ni för erfarenheter?
Svar på tråden: Inga prickar synes än...

Båda barnen,,

Skrivet av  Cachi m M-02 + I-04
,,hade vattkoppor här för några veckor sen. Det började med nån prick på kroppen eller ansiktet första dagen. Nästa dag var det full blommning o så höll det på i ca 3 dar. Sen så blev det skorpor som försvann innom 1-1½ vecka. Här hade dom ingen feber nån av dom.
 

alldeles färsk...

Skrivet av  Ulrika med Izabella+3till
erfarenhet för min 5-åring fick vattenkoppor i dag=))
Hon är hostig o förkyld men ingen feber(hitills iallafall)
Just nu far hon runt med Iza som en galning så "sjuk" e hon inte...pust=))
Jag såg en prick i nacken vid hårfästet på jasmine häromdagen men trodde det var en värmeplita men nu vet jag så klart bättre.... så troligtvis var det den första koppan....*suckar* Vill så klart INTE ha vattenkoppor till jul men så lär det ju bli=(((
Alltså det tog några dar från första koppan till det bröt uta alltså...nu har hon lite varstans men mest på ryggen än så länge....
 

4.5-åringen fick vattkoppor i torsdags...

Skrivet av  Lea m Loui 020419 o Sophie 000612
först var det bara nägra prickar på magen men nu är de ÖVERALLT, i ansiktet, på benen, i snippan, på ryggen.

Loui får säkert vattkoppor lagom till jul.
 

Nu har Jasmine

Skrivet av  Ulrika med Izabella+3till
också överallt fast det verkar som om de börjar torka in nu o inga nya direkt kommer....
Men som jag befarar så får säkert lillsyrran också det o precis som ni så blir det säkert till jul...trevligare jul kan man ju ha*ler*
 

låter

Skrivet av  Helena & Mika-02
mer som värmeutslag tycker jag.
 

Artiklar från Familjeliv