Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Junibacken idag

Skrivet av Gittan m Gemma 0205 o Gianna 040318
för första gången för Gemma. Hon åkte tåget med mormor, morbror, storasyster o kusinen. Jag åkte i vagnen efter. När jag kommer fram så sitter Gemma i en fåtölj i Pippirummet alldeles själv, de andra kollar på Pippis hus. Jag går fram till henne o hon säger: "Mamma jag är ledsen. Jag blev rädd för draken". Jag talar om för henne att jag förstår att hon blev rädd men att den är inte farlig, det är en leksak. "Jo den har stora tänder. Den ville bita mej. Den gapade. " sa Gemma. Sockerskorpan! Hon har aldrig förklarat så detaljerat och hon brukar aldrig vara rädd för något! Vi pratade om draken mycket under kvällen sedan och lekte med en liten drake osv. Hoppas hon inte får mardrömmar nu! Visst är draken där på slutet av tåget lite läskig!? Jag önskar så att jag hade suttit med henne och inte lämnat henne med andra!!!
Svar på tråden: Junibacken idag

Ja

Skrivet av  Anna m Hedvig april -02
visst är draken läskig! Oftast så brukar personalen varna innan man åker tåget om just draken. Min 4 åring vägrar att öht åka tåget på Junibacken, för det är för läskigt tycker han (kan ju tillägga att när han var yngre så var det inga "problem").

Hedvig hon älskar Junibacken och vi är där minst 1ggr/månad och hon sitter alltid lika spänd och förväntansfull i tåget och sen viskar hon "snart kommer det läskiga" när vi närmar oss draken (hon kan tåget utantill).

Hoppas att inte Gemma drömde några mardrömmar.
 

Artiklar från Familjeliv