Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang. att beställa från Ping-pong...

Skrivet av Snart 6 i familjen
Det lutar starkt åt att jag beställer vagn från Tyskland till kommande bebisen, tänkte bara fråga ett par saker här och se om nå\'n vet=)!

Ungefär hur lång leveranstid har de och när betalar man? Förstår att det är innan man får vagnen, men är det i samband med beställning eller strax innan leverans?

Tack på förhand om du kan svaren!
Svar på tråden: Ang. att beställa från Ping-pong...

Strax innan leverans

Skrivet av  Natali med Lucas-01 & Sebastian -03
Brukar handla om 2-5 dagar innan vagnen levereras beroende på om det ligge ren helg emellan lr ej ;-)
 

Tack!

Skrivet av  Snart 6 i familjen
Låter bra... var lite orolig att behöva lägga ut pengarna direkt så här efter jul=)!
 

Och vet du

Skrivet av  Snart 6 i familjen
eller någon annan hur lång leveranstid man skall räkna med?
 

På Teutonia

Skrivet av  Helena + Moa
är det 4-7 veckor. Står på första sidan när man kommer in i web shopen.
 

På andra märken

Skrivet av  Helena + Moa
längre tid vad jag vet.
 

Vad bra!

Skrivet av  Snart 6 i familjen
Hade missat det...
 

Betälla från tyskland

Skrivet av  L8
Måste verkligen varna för det. Min vännina har bara problem och får ingen som helst hjälp med att fixa vagnen.
Det är inte bara att lämna in den här. skicka tillbaka till Tyskland kostar en förmögenhet.

PS! Läs själva i Expressen / Aftonbladet vad dom säger om att handla därifrån.
 

Men du

Skrivet av  ~~H med två små~~
verkar inte ha ngn erfarenhet av att handla från Ping Pong. De sköter sina reklamationer utan att några varor ska skickas fam o tillbax. Ska ngt tillbaka så tar de (fraktbolaget som jag glömt namnet på *s*) med sig varan samtidigt som de lämnar den nya. Så har iaf de reklamationer jag "hört" om funkat. De betalar dessutom frakten så det blir inga extra kostnader för slutkunden.
 

erfarenhet

Skrivet av  l
Nej jag har inte erfarenhet att handla därifrån, Läste bara kritiken i tidningen nyligt.

Det har varit mycket klagomål iallafall.

 

Varning

Skrivet av  hon
Barnvagn från Tyskland på egen risk http://radron1.kov.donator.se/templates/common____4642.asp

Anna köpte en barnvagn från Tyskland på nätet. Efter fyra reklamationer ville hon att köpet skulle gå tillbaka. Företaget krävde prisavdrag, men Anna lyckades till slut få alla pengarna tillbaka.

Att handla på nätet har blivit det nya sättet att köpa billigt från utländska företag.

Anna Järveng beställde en Teutonia kombivagn till sonen William direkt från återförsäljaren i Tyskland. Den blev 1 500 kronor billigare än om hon köpt den hemma i Gävle. Men det dröjde närmare tio veckor innan vagnen kom och då saknade den vissa tillbehör. Efter några veckor gick tyget på skötväskan sönder, gummisnoddar lossnade och reflexljus fungerade inte.

Försökte häva köpet
Anna reklamerade, men erbjöds ingen rimlig ersättning. När tyget på sittdynan slets alldeles för snabbt tröttnade hon och ville att köpet skulle gå tillbaka. Men hela hösten gick med mejlväxling med företaget och löften som aldrig infriades.


 

Artiklar från Familjeliv