Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad skulle ni ha valt?

Skrivet av Vagnsnovis!
Jag har en dotter på 15 månader som är ca 83 cm lång och nu ska vi köpa ny vagn, vi har ett gammalt skrälle från BRIO nu.

Vad skulle ni välja för något, SKa jag välja något liknande Emmaljunga Cannon One elelr BRIO lex (begagnade) Eller ska jag köpa en vändbar som en Teutonia Rocky eller Emmaljunga Classic.

Vad tror ni att vi har mest användning för?
Jag gillar inte små sulkys, utan vill ha det ombonat även fast hon är lite äldre.

Hur är det med höjd på ryggstöd och längs på fotstöd på dom vagnarna jag har räknat upp?
Är någon suflett lägre än den andra?

Är det några tillbehör jag "måste" ha?
Svar på tråden: Vad skulle ni ha valt?

En

Skrivet av  Soliga Li
Cannon one alt Emmaljunga Classic sittvagn eller Brio Relaxie är vad jag skulle ha valt emellan.
Huruvida du behöver ha en vändbar vagn beror ju på hur mycket den ska användas, om det är väldigt blåsigt där ni bor (då är det nog bra att kunna vända vagnen) osv.
 

Hej!

Skrivet av  Vagnsnovis!
Okej.

Vi bor i mellansverige men det blåser rätt rejält här ändå emmellanåt, vi har ingen bil just nu så vi är ju ute väldigt mycket vare sig det regnar, snöar eller är sol ! =)
 

Oki

Skrivet av  Soliga Li
Då är nog kanske en vändbar vagn att föredra ändå.
Lycka till. Hoppas du hittar någon du trivas med.
Jag har tyckt att Brio Relaxien/Nova (med 25 cm hjul) är behändig att köra och Emmaljungas Coronette/Classic/Hiker likaså!
 

Artiklar från Familjeliv