Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen hemma från Hassela

Skrivet av Anna och Maia
Hej på er. Jag heter Anna och har en tjej med GSD typ 1A. Hon är drygt 2 år och full i bus. Hennes sjukdom gör att hon lagrar komplexa sockerarter i sin lever. Just nu är hon lite instabil men blir förhoppningsvis bättre snart.

Lite om Hassela, vi var tillsammans med leversjukas förening i Hassela på vinterläger i helgen 11-14/4 när Maia började kräkas och hennes blodsocker sjönk. Ambulans in till Hudiksvall där vi blev kvar med dropp lördag kväll till tisdag em. På måndagen gick knappen söder och på tisdagen drog hon ur PaC-nålen och vi fick sätta om den. Hem resan till Huddinge gick ganska fort. Ambulans till Söderhamn ( han körde i 160 km och blåljus) ambulansflyg till Bromma där Marie från avdelningen mötte oss och vi åkte vidare i ambulans till HS där vi blev kvar till i dag. Iv-droppet kopplades bort vid 15-tiden i går allt verkar gå bra. Vi skall byta välling, igen, och hoppas att slangarna inte slaggar igen några fler gånger. Nog om oss för den här gången.

Jag har två barn till, Sebastian som är 8 år och Oscar som är 3,5 år och en man som heter Anders och han är snart 37 år.

Svar på tråden: Äntligen hemma från Hassela

Hej Anna

Skrivet av  Anki
Skönt att du kom hem till Sthlm efter många om och men. Krya på er!
Kram Anki
 

Åhh, vad skönt!

Skrivet av  Mollis och Julia
Vad skönt att ni fått komma hem nu. Jag har hört en del om era bravader. Vi fick ju själva lämna Hassela lite hastigt eftersom Simon blev sjuk. När vi kom hem hade även Julia blivit sjuk och på lördagen fick vi åka in med henne. Hon är fortfarande kvar och kommer nog inte hem innan helgen. Dom ska prova att ändra lite
i hennes mat eftersom hon mår illa och kräks.
Ha det gott och sköt om er!
Kram
 

En erfarenhet rikare!

Skrivet av  Anna, Arvid 971219 & Ottilia 010601
Välkomna hem! Ni skrämde oss rejält! Hälsa Maia ifrån "bibbi"!
 

Artiklar från Familjeliv