Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Första förkylningen utan sjukhus!

Skrivet av Mollis och Julia
Julia har varit förkyld, snuvig och hostig sedan i fredags men vi har klarat oss från att åka in på sjukhuset. Hon hostade rejält i lördags och då kom det några kräkningar men vi kopplade henne till matpumpen och sen gav det med sig så sen dess har hon bara kräkts några ggr. Det är första gången hon inte behöver läggas in vid förkylning med hosta. Så det går framåt!
Svar på tråden: Första förkylningen utan sjukhus!

Skönt!

Skrivet av  Anna, Arvid och Ottilia
Nu kommer sommaren och då blir allt bättre! Ottilia har öroninflammation men är glad ändå!
 

Men stackare!

Skrivet av  Mollis och Julia
Har hon öroninflamation igen! Lilla skrottan. Vi trodde att Julia också fått det i fredags men det gav med sig när hon fick Nezeril!
Vi får höras någon dag. Imorgon ska vi till Östra på kontroll och blir borta hela dagen.

En stor krya-på-dig kram till gumsan och er med!
 

Hoppas allt var bra med Julia

Skrivet av  Anna, Arvid och Ottilia
Ottilia är mycket bättre. Vi har tid den 30:e på ÖNH för att se om hon behöver rör. Sen har vi tid för ultraljud och fasteprover på Huddinge dagen efter. Jag vill ju försöka synka ihop ev. rör med gastroskopin de ska göra på Ottilia på hennes årskontroll i augusti. Kan man reducera antalet sövningar så är det ju bra.
Ottilia går mer och mer nu. De blir så stora när de kommer upp på benen. Jag hoppas verkligen vi blir av med glutenförbudet den 31:a, hon ska nämligen äta precis likadant som vi andra och helst då som Arvid.
 

Snart blir det OK i rumpan! (hihi)

Skrivet av  Mollis och Julia
Dom verkade jättenöjda med Julia. Vi ska minska ner på energitillsatsen i maten eftersom hon går upp lite väl mycket i vikt. Skönt att Ottilia är bättre nu.

Kram
 

Grattis!

Skrivet av  Anna och Maia
Vag skönt att Julia har klarat första förkylningen själv hemma. Vi är snart själv iland efter en magåkomma där Maia har haft diarre sedan den 13 maj. Den 14/5 började vi med vätskeersättning men nu har vi börjat trappa in matten igen. Hoppas att hon är okej till på lördag. Vi kan väl höras någon dag men jag har tyvärr tappat bort ditt telenr. Är borta hela måndagen på Grillning vid Huddinge med Djurgårdens spelare. Hoppas att allt går bra på sjukan i veckan.

Lycka till med framtida infektioner.

 

Artiklar från Familjeliv