Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Försäkringar...

Skrivet av Madde
Hej!
Jag ska börja kolla runt på lite olika försäkringar när det gäller våra tvillingar. Då Anton har gallvägsatresi kan jag tänka mig att jag kommer att stöta på olika problem hos försäkringsbolagen. Är det någon som har något bra tips på vilka bolag man ska vända sig till samt vad man ska säga?
Svar på tråden: Försäkringar...

Vi hade problem...

Skrivet av  Annika K. & Sam 000613
med Sam som också hade gallvägsatresi när vi sökte försäkring. Medicinsk försäkring fick vi avslag på, däremot ska det inte vara några problem med olycksfallsförsäkring. Men detta är ju några år sedan. Vi hann aldrig försäkra Sam, men vi har ändå klarat oss bra utan tycker jag.
 

ACE!

Skrivet av  Annax
ACE insurance är en försäkring som man ska se som ett komplement till sin olycksfallsförsäkring. Det unika med ACE är att man får ersättning med 300 kronor/dag då man ligger på sjukhus med barnet. De kräver ingen hälsodeklaration! Man betalar 75 kronor per månad och då innefattar det alla barn man har!
Annalee och Cattis (Sofias mamma) är bättre på att förklara om ACE. Vi har (som tur är) aldrig behövt utnyttja ACE. Annalee vet hur det fungerar, prata med henne.
 

Artiklar från Familjeliv