Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Då kom samtalet...

Skrivet av Madde
...som vi har fasat för. Huddinge ringde igår och sa att vi måste komma upp till dem för nu börjar de prata om transplantation av ny lever på Anton. Usch! Det känns jättejobbigt! Vi som trodde att allt skulle ordna sig. Hans levervärden har gått ner jättefint förutom bilirubinet som idag är uppe på 231 samt att albuminet har gått ner till 19. Han har börjat att samla på sig vätska men får vätskedrivande så man ser ju inte något på honom i alla fall och ultraljudet visade bara lite vätska. Är det någon som har lite erfarenhet av transplantation av lever...skriv gärna och berätta... Ni som jag har "pratat" med via hemsidor och här jag lovar att jag ska ringa er... Många kramar och tack för allt stöd...
Svar på tråden: Då kom samtalet...

Hejsan Madde!

Skrivet av  catarina*
Om du vill så kan jag försöka ordna så att ni får träffa ett par föräldrar till leversjuka barn som transplanterats i samband med att ni kommer till Huddinge. Vi (RiksFörbundet för Leversjuka) finns på Mötesplatsen på Huddinge Sjukhus 1:a tisdagen varje månad mellan kl:17-21 och ordnar även träffar på andra datum efter önskemål. Hör av dig om det är något du tror jag kan hjälpa dig med.
Med Vänliga Hälsningar
Catarina ( mamma till Sofia som har LCHAD, en levermetabol sjuksom.
[email protected]
 

håller tummarna

Skrivet av  helena och ebba
Hej!
Vad tråkigt att Anton mår så dåligt. Samtidigt är det väl ändå skönt att veta att han kan bli väldigt hjälpt av en levertransplantation, en andra chans så att säga även om en operation inte är vad man önskar sig efter en redan genomförd kasaioperation. Skönt att möjligheten att byta lever finns brukar jag tänka. Ebba är ju kasaiad och mår bra, men skulle något gå snett har vi ju ändå en räddningsplanka kvar i form av ett ev. leverbyte. Hör av dig till mig och berätta mer hur det går. Brukar besöka dina barns fina hemsida då och då och följa hur ni har det. Kram och lycka till!
Hälsningar Helena Ögren i Gävle. [email protected]
 

vår dotter

Skrivet av  mamma till levertransplanterad
blev levertransplanterad när hon var 5 månader bara.
med sin far som Donator. Nu är Rebecca 5 år och mår jättebra!

[email protected]
 

Artiklar från Familjeliv