Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej alla, nu har Svante kommit!!

Skrivet av Annika, Sam 000613, Svante 030411
Jorå. Sam har fått en liten brorsa och allt går över förväntan. Bara att ha ett barn som är mulligt och går upp i vikt som det ska (till och med mer..), som sover och är nöjt är en helt ny och häftig upplevelse. Sam är stolt storebror även om känslorna är svåra att tygla ibland med alltför hårda kramar som följd.
Sam ska opereras den 11 juni - förmodligen ska dom skära bort en bit av levern som inte fungerar som den ska, colangioplastik heter det på kirurgsvenska. Just nu har ju Sam en påse på magen där gallan rinner ut eftersom det är stopp den normala vägen.
Vi är lite nervösa, för fungerar inte detta - vad finns kvar då?
Svar på tråden: Hej alla, nu har Svante kommit!!

GRATTIS!

Skrivet av  Annax
Vad mysigt med er lilla bebis! Gotta er riktigt ordentligt!
Det är klart att det går bra för Sam! Fungerar inte detta, då finns det säkert nåt annat att ta till. Allt blir bra!
KRAMAR
 

Grattis

Skrivet av  helena och ebba
Hej!
Grattis till Svante. Hoppas ni alla mår bra. Jag håller tummarna för Sam den 11 juni. Det går säkert bra även denna gång. ni har ju verkligen haft fullt upp med hans lever hela tiden, det borde räcka snart.
trevlig sommar!
Kram från Helena m familj i Gävle
 

Också son med gallstomi

Skrivet av  Anna-Karin, Axel (001203) och Erik (020310)
Hej,
Jag är inte här så ofta men läste ditt inlägg om att din Sam hade påse på magen för gallan. Ni verkar ha haft det jobbigt. Min pojke Axel, 2,5 år har gallstomi pga av att hans leversjukdom gör att levern inte kan göra sig av med gallan tillräkligt bra. Han har fortfarande problem och kommer nog att måsta transplanteras i framtiden. Om du behöver lite hjälp och stöd från en erfaren "gallpåsemamma" så kan du bara höra av dig till [email protected]
Har Sam problem med klåda? Det har Axel vilket är jobbigt för honom.
/
 

Artiklar från Familjeliv