Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är hon allergisk?

Skrivet av ?
Hej! Min dotter (1 år& 8 mån)har fått någon sorts utslag , lite på magen och på höger lår och vad. På kvällen när hon ska sova kliar hon sig där. Det är massor med små prickar/knottror som blir röda när hon kliar sig. Trodde först att hon var torr och smörjde henne extra men det verkar inte hjälpa. Är det vanligt att allergi kommer i hennes ålder? Varken jag, hennes pappa el. storebror är allergiska.
Svar på tråden: Är hon allergisk?

Är det små upphöjda

Skrivet av  Ebba m.3
knottror? Mina barn har haft mollusker och de kan klia. Kan det vara det tror du? På Bvc säger de att de försvinner av sig självt men man ska helst inte klia för då sprids de och blir fler. Blir det VÄLDIGT jobbigt och irriterande och inte verkar gå bort så ska man ju söka hjälp, men annars är det bara att låta det vara, det kan ta lååång tid innan de försvinner, mina fick molluskerna i våras och har forfarande några kvar, men de verkar inte klia längre. Försök få henne att inte pilla på dem.

BVC sa också att de kan försvinna snabbt också, över en natt... Men detta gäller ju bara om det ÄR mollusker, hoppas att ni fick nån hjälp av detta... Kram!
 

Min son har haft.....

Skrivet av  ?
mollusker och de var större, men det kan kanske vara olika. Hoppas att det är det. Ska boka en tid på Bvc i slutet av veckan för att kolla upp prickarna,är lite orolig för att hon ska vara allergisk. Hur ska jag klara det? Jag som inte direkt är ngt. snille i köket.
 

Ett snille i köket

Skrivet av  Ebba m.3
är inte jag heller, och nu verkar det som om min dotter är mjölk och äggallergiker. Jag ammar fortfarande så jag går för tillfället på ägg och mjölkfri kost, jättejobbigt tyckte jag i början men man lär sig fort och så finns det ju så snälla och hjälpsamma mammor här inne att rådfråga! Håller tummarna att det inte är allergi, skriv gärna och berätta hur det går! Kram!
 

Artiklar från Familjeliv