Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad är det han inte tål???

Skrivet av Marie S
Min son som nu är 2 år har sedan han var 3 månader varit dålig i magen dvs lös och diarrér. Fram tills han var ca 1 1/2 år så kräktes han när som helst, oberoende på om han ätit nyss eller flera timmar sedan. Han har aldrig (mig veterligen) haft några utslag mer än i rumpan av sin frätande avföring. Har gjort diverse allergitester på honom när han var runt året men de visade ingenting. De gjorde ett pricktest på honom då. Har funderingar på om det kan vara mjölkallerig men borde han inte ha magont då oxå?

Nu har han de sista dagarna haft väldiga diarrér + kräkts på natten. Det kommer inget på dagen utan bara på natten. Han är förövrigt pigg och glad och har alltid varit det även när han var liten och inte gick upp i vikt.

Så jag står och kliar mig i huvudet och undrar vad det är för fel på honom. Ingen i familjen har någon allergi, jo jag har ju nickelallergi men ingen födoallergi.

Skall jag ta kontakt med barnläkaren igen för att göra nya allergi tester på honom??

Tacksam för svar....
Svar på tråden: Vad är det han inte tål???

stå på dig...

Skrivet av  Malinka
i mina öron låter det där inte så bra. mina pojkar har laktosintolerans vilket inte visar sig på ett pricktest. det de fick göra är att dricka laktos, ser ut som välling, på sjukhuset. om du inte tål laktos visar det sig endast genom lös mage och bajset luktar väldigt surt. man går fortfarande upp i vikt, vilket man inte gör när man är mjölkallergiker vad jag vet. men man får även ont i magen. när mina killar fick det var de runt 9 månader och då märks det genom att de var så ledsna, gnälliga och ville bara sova. kräktes dock inte. hoppas verkligen det fixar sig för dig, en utredning verkar vara på plats!
 

Detta måste ju utredas.

Skrivet av  Ebba m.3
Han ska inte behöva ha det så där, kan det vara gluteintolerans? Jag är inte så insatt men vet att man ofta reagerar med löst bajs och ibland kräkningar. Var bor ni? Har märkt eftersom vi flyttat lite att det är lite olika hur man hanterar sånt här.

Sök hjälp och stå på dig!!! Nåt måste det ju vara! Kram.
 

Absolut utredning!

Skrivet av  Noahs mamma
Min grabb som är 16 månader har exakt samma historia som din med diarrer, utslag och kräkningar plus lite till. Han tål inte mjölk och inte vete men det syns inte på hans blodprover. Kräkningarna försvann när jag uteslöt vete. Man måste inte ha magont vid allergi även om det är vanligt. Kolla honom igen!
 

behöver inte ha ont

Skrivet av  keringan
Min son är 15mån och har soja/mjölkallergi och han har inte visat några smärtor i magen. Han har bara varit glad och väldigt hyperaktiv dag som natt. Jag tycker du ska ta kontakt med läkaren igen,hoppas det ordnar sig,kram
 

Artiklar från Familjeliv