Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ytterligare en ny.....

Skrivet av Ingalill m.Emma-02 & Isac-04
Som har fått diagnosen inf.utl.astma.
Var till barnmedicin i Fredags,och fick reda på det jag eg. redan visste.(har själv astma)

Fick Ventoline (och nebunette),att ta vb.
Idag räckte det inte till,han var rätt risig i luftrören,trots inhalationerna.
Fick bege oss till jouren strax före 21,träffade en kanonbra läkare,som faktiskt lyssnade (för en gångs skull)hon konsulterade barn på USÖ,för behandling.
Isac fick 4 Betapred och sen fick vi vänta en stund,innan vi blev hemsläppta.
Imorgon ska jag upp till barn. igen- hoppas det blir komplettering med cortison,så han kan bli bra.

Trots att jag själv har astma-så känner jag att det finns tusen frågor just nu....
Hoppas finna råd och stöd här inne hos er.
Svar på tråden: Ytterligare en ny.....

Välkommen hit!

Skrivet av  Ango - 2 x glutenintolerans
Vad trist att Isac har fått astma. Har Emma också det?
Simone hade infektionsastma förut, men hon har inte behövt inhalera på nästan 1 år nu och ändå varit sjuk flera gånger. Jag tror personligen att hennes astma försvann (?) när hon fått celiakidiagnosen. Bara hon fått glutenfritt så slapp kroppen kämpa så mycket.
Var orolig annars att hon skulle få bestående astma eftersom maken har det. Även Paulina har haft infektionsastma (fast inte på pappret, men symtomen har varit desamma som för Simone) som försvunnit (?) efter celiakidiagnosen.

Hoppas ni får bra komplettering och att Isac blir bra och slipper alltför mycket besvär!

Kramisar
 

Hej =)

Skrivet av  Ingalill m.Emma-02 & Isac-04
Så du håller oxå till här.
Nej,det ärinte roligt med astma,jag har det ju själv-så jag vet :(
Isac har fått Singulair (stavas det så??),som jag ska hämta ut idag.
Det är jobbigt när han inte får luft-känns som man behöver vakta på honom mest hela tiden.

Får väl hoppas att det lugnar ner sig till julafton iaf.
Emma har haft "turen" att slippa all allergi.
 

Jodå, här är jag ibland *ler*.

Skrivet av  Ango - 2 x glutenintolerans
Usch, ja det känns verkligen jobbigt när de knappt kan andas. Man vill hjälpa dem ta djupa andetag.

Vad skönt att Emma har sluppit undan iaf!

Kramisar
 

Många

Skrivet av  Ayo
kramar till dig o din familj. Mina barn är stora 18 o 17 men jag kan än idag komma ihåg alla resor till akuten osv.
Da det lugnt inget blir bättre av stress.
Många kramar
 

Artiklar från Familjeliv