Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hej

Skrivet av P
Min man och vår son på 3 år är på Sachska just nu. Min son fick nämligen någon typ av allergisk reaktion och hans ögon svullnade upp något fruktansvärt. Det såg riktigt läskigt ut, ungefär som att ögonen skulle trilla ut. Strax innan ögonen svullnade upp så åt han gravad lax. Han har dock ätit tillagad lax tidigare utan reaktion. Tror ni att han reagerat på den gravade laxen eller vad kan det vara? Försöker gå igenom halvtimmen innan det hände och det han åt var potatis och gravad lax. Dessutom lekte han med playdo lera men det har har gjort på dagis utan reaktion. Jag hann inte prata med läkaren för att jag var tvungen att gå hem med vår dotter men de verkade väldigt stressade på akuten. Som tur var blev vi prioriterade och fick träffa läkare på en gång.
Svar på tråden: hej

Inget proffs och säkert ingen koll..

Skrivet av  Linda m. Tim & Linus
Vilken tur att det inte var igår!! Om det nu var laxen, så kunde det ju lika gärna varit så!
Nu är jag inget proffs på fiskallergier precis. Vi är förskonade från den allergin. Men jag vill ha för mig att lax är en av dom fiskarna som är mest allergent..? Gravad innebär ju att den är rå, så det kan ju vara den detaljen som sonen reagerat på?

Låter iaf inget vidare och jag hoppas att son och man snart är hemma igen och ni får veta vad han reagerat på!!
 

Artiklar från Familjeliv