Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sinlac???

Skrivet av Anna med Ida och Rasmus
Min lillkille på 5,5 mån är troligtvis mjölkallergisk/överkänslig. Vi har böjat med sinlacgröt och han älskar den. Har dock några frågor:

*Den innehåller socker och är söt som sjutton tycker jag, bör man tänka sig för?

*Kan man späda den mer så den blir välling?

*Är den likvärdig näringsmässigt med ersättning typ babyplus eller bara som annan pulvergröt eller 6-månvälling.
Svar på tråden: Sinlac???

Ja den

Skrivet av  Åsa m A&E
är supersöt å jag tror man ska passa sig så barnet verkligen inte får för mycket smak för sötsaker. Den är näringsmässigt mer som gröt inte som babyplus.

Tycker du ska försöka med nutramigen eller profylac som gröt eller ersättning till en så liten kille. Det smakar ju inte höjdare men så små "brukar" gå att vänja vid smaken så länge man själv verkligen _vet_ att det är det som är bäst för dem. Det blir dessutom mycket billigare eftersom du får nutramigen/profylac på recept.
 

Vet ej, men har en fråga

Skrivet av  Jassa
Vad är Sinlac och vart kan man köpa det?
Min son äter väldigt, väldigt dåligt och vi testar smått desperat nästan allt mjölkfritt vi hör talas om för att se om han ska gilla nåt alls...
 

Den finns på Apoteket och

Skrivet av  Lussan
vissa coop butiker, hos oss finns den på Robin Hood.
Men min dotter tycker mkt. bättre om Ekogos fruktgröter, finns på Ica.
 

Hej!

Skrivet av  Mamma i sjukstugan
Jag använder Sinlac som välling till min grabb som är 1½ år. Ja, den är söt men jag är försiktigare med sött resten av tiden. Det behövs inte mycket vatten extra om du har en napp med stort hål.

Här kostar ett paket 69 kronor på apoteket, men "bara" 43 kronor på Coop Forum.
 

Artiklar från Familjeliv