Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnbehåar

Skrivet av Maria
Kära feminister! Läs mitt inlägg på barnkläder och reagera!
Svar på tråden: Barnbehåar

Var ligger barnkläder?

Skrivet av  Annmarie
Hittade inte ämnet.
 

OK, helsjukt.

Skrivet av  Leonardo
Men det vet man hur handlare är. De säljer sånt som folk vill köpa. Om ingen köper fanstyget så slutar månglarna att sälja det. Det riktigt sjuka är ju trots allt att det finns de som KÖPER stoppade BH:ar till småungar. Vad är DET för folk? Jag bara undrar?
 

Men snälla någon

Skrivet av  Maskulisten
Vad jag förstod handlade det om unga kvinnor som går in i puberteten i 10-årsåldern. Nu är jag man så jag vet inte hur det är att utveckla bröst, men jag kan tänka mig att det är förknippat med starka känslor av både stolthet och blyghet. Sådant jag själv upplevde i puberteten som man.

Om man kan förstärka stoltheten i att närma sig vuxenvärlden så måste det väl vara positivt. Det handlar ju faktiskt inte om stringtrosor eller andra sexualiserade plagg där jag totalt delar åsikten med de flesta att det är osmakligt. Istället handlar det om ett plagg med viss praktisk tillämpning med Disneymotiv för att avsexualisera plagget.
 

Så push ups sexualiserar inte?

Skrivet av  Annika T
Vitsen med dem är ju just att knuffa upp det lilla som finns så att det ser mer ut än det är. Särskilt om de är vadderade. Jag fick själv bröst när jag var tolv men inte fan hade jag nån behå då! Sjukt är vad det är!
 

Det

Skrivet av  Woman
har ingen med att göra! Som tjej och kvinna ska man väl få välja att klä sig sexigt om man det vill! Vill jag framhäva min figur för att jag mår bättre om jag är så snygg som just jag kan vara så ska väl omgivningen skita i det beslutet! Det pratas ju om att "plocka från hela smörgåsbordet" och "ta för sig" här och det gör man om man gör som man vill, och känner för! Hade själv BH redan som 12-åring och framåt, för att jag tyckte att det var kräkfult med alla som då på 70-talet visade upp sina bh-lösa hängpattar under mer eller mindre genomskinliga t-tröjor och jag ville definitivt inte tillhöra denna "bränn-BH:arna-skara" som exponerade sina behag sådär - trots att jag inte hade häng (som t.o.m. vissa storbystade kompisar faktiskt hade trots sin ringa ålder). Då är väl en push-up betydligt bättre, betydligt mindre exponering t.o.m.!
 

Vad...

Skrivet av  ES
... du som vuxen kvinna behöver för attiraljer för att känna dig sexig och kvinnlig har ju knappast med den här debatten att göra?
Det handlar om 10-åriga flickor. Tycker man att det är ok att de skall känna sig sexiga eller inte?
Jag tycker att man alldeles för tidigt lägger alldeles för vuxna krav på småflickor.

Och roligt att du är stolt över dina bröst. Fast det är märkligt att du klagar över att andra har åsikter om hur man klär sig, när du sedan uppenbarligen tycker att det är så fel att inte ha bh, och ännu värre - ha hängbröst...
 

Jo det gör det...

Skrivet av  Maskulisten
Jag ska ärligt säga att jag inte är speciellt insatt i unga kvinnors garderob. Mina egna döttrar är för unga än. Om det är sexualiserande underkläder (och även vanliga kläder) för tjejer som inte är mogna nog att ha egna åsikter om sådant tycker jag att det är smaklöst. Men små be-håar med Disney-motiv har jag svårt att tänka mig skulle vara mer sexualiserade än andra A-kupe-behåar, som ju verkar vara det enda alternativet. Och oavsett vilka de använder kommer tjejerna säkert ändå "vaddera".
 

Artiklar från Familjeliv