Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

fonder att söka?!

Skrivet av L
Min syster har en dotter på 17 år med lätt/lindrig utvs. (ej diagnos) går nu på spesial skola/klass klarar sig bra men både jag och andra (även hennes mamma) tror att hon skulle utvecklas bättre och framför allt självförtroendet skulle gro om hon fick komma bort lite och lära sig vara utan mamma.
De har tillsammans varit på ett helt underbart elevhem med djur osv. min systerdotter är häst tokig och verkade storm trivas de gånger de varit på besök nu har hon även blivit antagen men min syster är helt förtvivlad (även jag) att det är så dyrt.
-Över fyra tusen plus fickpengar och pengar till resorna hem på helgerna skulle bli alldeles för mkt pengar då de även har en son och ingen av dem har något högavlönat jobb.
Jag har nu låvat att försöka hitta några fonder de kan söka pengar ifrån har tidigare hört talas om att det finns någon fond katalog eller likn. med en massa fonder som finns men inga som söker dem osv.
Är det någon som kan hjälpa oss så min systerdotter får komma till den skolan hon önskar.?!
MVH L [email protected]
Svar på tråden: fonder att söka?!

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn!!!
biblioteket finns stora fondboken, den finns även på CD opch innehåller då många fler fonder att söka, i den är det lätt att kolla efter vilka som passar just er. Sen återstår att formulera ansökan...

CD\'n får man inte låna hem här, men det går lika bra att läsa på bibblan tycker jag.
 

Åh tack

Skrivet av  L
Kanon bra nu vet jag/vi (min syster).
Tack så mycket ha en trevlig kväll/dag...
MVH Linda
 

har ni kollat om..

Skrivet av  Anna
.. kommunen inte kan betala? Min "normala" dotter gick på internatskola. Hon fick bidrag från kommunen.
 

vet en bok...

Skrivet av  asfjall
..som heter "Alla dessa fonder och stiftelser" tror jag. Gamla och "bortglömda" fonder som ingen söker. Många vänder sig speciellt till "sämre bemedlade kvinnor". Kanske kan passa din dotter. Den bör ju finnas på biblioteket.
Lycka till!!
 

Artiklar från Familjeliv