Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Brukar ni kräva....

Skrivet av Nikki
ersättning för sjukresor?

Vår dotter är nu 4 år och det har varit en MASSA resor till och från Lund för att kolla hjärta och öron (ca 7 mil ToR), sen en massa besök i Malmö och Trelleborg (ca 4 mil ToR). Vi har aldrig försökt få ersättning för våra resor, kanske ska man göra det? Eller det är för mycket jobb för så lite pengar? (Så har vi tänkt i varje fall)

Nikki
Svar på tråden: Brukar ni kräva....

Absolut

Skrivet av  Kikki
Nu vet jag ju inte om det är samma ersättning vi menar men här behöver man inte ens kräva..varje gång det är längre än fyra mil så får vi ersättning.T.o.m. sist vi var in akut sprang en sköterska ikapp mig och räckte fram ett papper om reseersättning :)
Iom LSS-kortet blir det ingen egenavgift heller.
 

LSS-kortet, vad är det?

Skrivet av  Anna
Vi brukar nästan alltid be om en lapp för sjukresersättning, samlar sedan ihop lapparna om skickar in till sjukresekontoret ett par gånger om året. Min dotter omfattas av LSS, men vi får alltid avdrag för egenavgiften vid varje resa. Vi bor i Östergötland, kanske är det olika mellan landstingen?
 

Ett blått

Skrivet av  Kikki
kort som man får av habiliteringen..fråga där. Min arb.terapeut visste inte om det var samma över hela landet.
 

har aldrig begärt ersättning

Skrivet av  a med vildhästen
för jag vet inte hur det fungerar. Vet bara att jag inte får räkna alla milen som merkostnader i VB, för att en del kan ersättas av sjukreserersättningen...

Ska man säga till vid läkarbesök etc? Gäller det också för besök hos habiliteringen? BNK?
 

Artiklar från Familjeliv