Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga

Skrivet av En trött mamma
Vi har nu fått meddelande om att alla våra papper är klar och godkända av FK.
Har sökt om vb för sonen som ännu inte har diagnos men där man misstänker damp/adhd och/eller as. Nästan 4 år är han och merarbetet är ca 16 timmar i veckan.

Vad tror ni, blir det ½ eller en fjärdedels vb? Måste börja på att lämna in papper om arbetstidssänkning.
Svar på tråden: Fråga

1/4 skulle jag tro

Skrivet av  marib
dels är det ruggigt svårt att få igenom mer när det gäller neurologiska funktionshinder har jag märkt. Dels avrudar de (åtminstone här) alltid neråt
 

1/4 tror jag oxå...

Skrivet av  marita
det hade vi först i 2 år. Nu är det nya vb klart så från och med nu får vi 1/2, för nu har vi fått diagnosen svår damp. Han har oxå asma och kvalster allergi. Jag har samanlagt 1 och 3/4 delar vb.
1 helt för mitt hjärtsjuka barn
3/4 för damp och asma allergi killen
1/4 del för min kille med cp-skada (hemiplegi).
Hoppas allt blir bra med ansökan i allafall.
 

hur

Skrivet av  anita
orkar du???? Du måste vara en riktig supermamma!!! Och jag håller med. Det e lättare att få vb när handikappet är synligt.
 

Instämmer om 1/4

Skrivet av  ingela
och får du mer är det bara att gratulera. Jag har 1/4 och har en 14-åring med ökat vårdbehov i ansökan på 20 timmar/vecka + en merkostnadsdel (i ansökan) som överstiger ett antal tusenlappar i månaden.

Allt är bättre än 0.

Som de andra skriver - Det som inte syns finns inte - gäller även för fk på många ställen ; ) och inte bara npf-problematiken.

Lycka till!!!!!!
 

Artiklar från Familjeliv