Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

dagis och VB???

Skrivet av Ann
Min dotter ska börja på dagis i höst. Hon har fullt VB nu tom oktober och jag håller på med ny ansökan. Kommer vi få mindre VB pga att hon nu börjar på dagis? Hon ska vara där 25 tim/veckan.

Ann
Svar på tråden: dagis och VB???

Beror på...

Skrivet av  Ulrica
hej!

Vi har haft fullt vb trots att jag jobbat heltid och haft sonen på dagis. Detta pga. att han tagit så enormt mycket tid hemma ändå..... Nu verkar *peppar, peppar* det som att sonen blir bättre och bättre och vi håller precis på med en ny ansökan så jag tvivlar på att vi får fullt vb denna gång men man KAN alltså ha fullt vb trots dagis!
 

dynget har 24 timmar

Skrivet av  lene
glöm inte det, sommar lov o semester o dagisstängt
helger mm Det sa min handl på fk när jag stod i samma nysök o skolstart, Dagis tid är ganska liten tid i det hela, Be även för att vara på den säkra sidan läkaren poängtera detta i intyget om tillsyn o hjälp hela dygnet,
 

beror på varför

Skrivet av  bullen71
du har vb,,,,,,,,,,,om det är mest nattjobb + tvätta kläder, laga saker o.s.v. så får du ju kvar allt merjobb även om barnet börjar på dagis,,,,,,,,men om det handlar om ett barn som kanske måste ha stretching av muskler flera gånger per dag eller smörjas med salvor flera gånger per dag, eller lagnig av speciell mat,,,,,,,ja då går ju en del bort, eftersom dessa saker då hamnar på dagistid och personalen då får göra detta istället för du.
Så det beror alltså på varför du har vb.
Hoppas att du blev något klokare av mitt svammel.
Hälsningar Åsa.
 

Artiklar från Familjeliv