Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hajar noll..

Skrivet av Anna
HAr hittills enbart stött på trevliga handläggare på fk ang vb.. men inte idag..*s* Undrade vad som hänt med våran ansökan som vi lämnade in imaj.. har inget hört osv.
Fick prata med en vik för ordinarie handläggare som sa att den 18/8 fattas beslut.. Jaha? Är det då nämnden som tar det beslutet?
OM fk nu beslutat att ta hänsyn till våran komplettering som vi lämnade med men inte godkänner den för ev höjning, är det då nämnden tar det slutgiltiga beslutet?

Hmm virrigt.. men hoppas ngn kan svara.. =)
Svar på tråden: Hajar noll..

Beslut fattas alltid i..

Skrivet av  En annan Anna
socialförsäkringsnämnden när det gäller vårdbidrag. Däremot är fk på min ort väldigt dåliga på att kommunicera eventuella ändringar eller kompletteringar som sökande skickat in innan beslutet. Vår fk skriver i beslutet att de har beaktat inkomna kompletteringar eller ändringar, sedan motiverar eller kommentarerar de inte mer. Första gången trodde jag givetvis att det innebar att de godkänt kompletteringen, men icke.... Skandal tycker jag! Vår FK är dessutom katastrofalt dåliga på att motivera sina beslut och verkar tyvärr ha nollkoll både på rättspraxis och lagtext. Hoppas att det är bättre på andra håll i landet...
 

Artiklar från Familjeliv