Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som väntar på beslut och pengar

Skrivet av Monika m Tilde
har ni planerat att göra något speciellt när pengarna kommer?
JAg har planerat utifrån att jag får 1/4 som jag vet att jag får minst. Och med de månader som det blir retroaktivt blir det c:a 8000 e skatt, om jag får pengarna denna månad.
Detta har jag planerat: En special madrass åt Tilde för 2000 kr (typ tempur), ny säng, typ växa säng 1300 på IKEA, en gasolkamin så att vi snabbt kan höja temperaturen där hon är om det skulle bli så kallt att kylan slår in (vi bor ju i norrland), de kostar också c:a 2000 kr. Ett tvättbart fårskinn till vagnen, varmt och gott.
Pengarna som blir kvar kommer jag att försöka spara för att ev ta med hela familjen utomlands så småningom. De andra barnen hamnar lätt ikläm när de har ett syskon med speciella behov och jag tror det skulle göra oss alla gott att få komma hemifrån och kopla av.
Svar på tråden: Ni som väntar på beslut och pengar

när vi fick pengar

Skrivet av  bullen71
så blev det ju också en klumpsumma (minns ej hur mycket), men vi tog de pengarna till hela familjens semester,,,att betala in stugan vi hade bokat och båtbiljetten över till Gotland. Men vi har ju inga såna där jättesummro som du nämner att handla för till vårt barn,,,,,,,,,,,det är ju mer småsummor hela tiden som hon kostar extra, och det är man så van vid vid det här laget så man tänker inte så mycket på det.
Låter som en bra plan för era pengar,,,,en varning bara!! Har du kollat så att den madrass ni tänker på passar i en växasäng från IKEA? Gör det annars.
Hälsningar Åsa.
 

resa?

Skrivet av  mamma S
Vi, eller åtminstone jag, funderar på en resa. Vi har inte varit på charterresa sedan 1996 och det skulle vara så skönt att få åka igen. Men jag vet inte om vi kan ta ledigt.
Annars finns det hål, t ex brakade vår tv förra veckan :-(
 

Vilken lyx!

Skrivet av  Anna
För oss går pengarna åt till att rädda vardagen. Bilresor till och från hab och alla dagar man måste stanna hemma från jobbet pga sjukt barn. Önskar att vi kunde få nå\'t över!
 

Artiklar från Familjeliv