Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad tror ni?

Skrivet av Pillan mamma till 4:a gullungar
Jag har idag helt vårdbidrag för min dotter. När hon april 2005 är färdigbehandlad sjunker vårdbehovad radikalt. Men jag undrar om ni tror att det är idé att söka 1/4. Vi kommer 1 dag i vecka vara på sjukhuset för undersökning och provtagning. Sen återsår hennes infektionskänslighet i minst ett år till såman måste ha extra koll på och kontakt med skolan. Det dörjer över ett år till innan hon kan få sina vaccinationer som hon missat under sin sjukdomstid. (Min dotter har Leukemi)
Svar på tråden: vad tror ni?

Klart du ska söka!

Skrivet av  WannaBe- I am!!
Hej!

Om du har ork att fylla i ny vb-ansökan så råder jag dig att göra det!

Jag har själv en dotter som är infektionskänslig och om doktorerna anser att det betyder att din dotter inte kan/bör vistas med andra barn/vuxna i samma utsträckning som andra barn, så betyder bundenheten till hemmet och den mindre grupp människor ni kommer att kunna umgås med, skäl att söka och få vb.

I vårt fall innebär infektionskänsligheten dels på lungproblematik från en medfödd missbildning men också på att min dotter har en dålig viktuppgång.

Men självklart tycker jag att du ska söka. För även om behandlingen av leukemin är avklarad så kan man ju se till att hon pga leukemin inte bör utsättas för infektioner i "onödan". Detta eftersom behandlingen i sig innebär att man sätter immunförsvaret "lite" ur spel, om jag förstått det hela rätt?! Då borde logiken ligga i att man vill värna om hennes hälsa speciellt mycket vilket också borde innefatta "enkla" förkylningar som faktiskt kan vara så pass jobbiga att de blir som den värsta influensan.

Jag hoppas att allt går bra för din lilla tjej och er. Jag håller tummarna och önskar er allt gott och EN BAMSEkram!

Agnes mamma
 

Artiklar från Familjeliv