Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att sitta med vid

Skrivet av Karin H
nämndens möte. Vad innebär det? Sitter jag med hela tiden? Blir det någon form av utfrågning? Ska jag berätta mer än det vi skrivit om i ansökan?
Snälla, om ni varit med, berätta! JAg ska få vara med i slutet av oktober.
Det var min handläggare på FK som sa detta.
Vi har ansökt om vårdbidrag för astma och allergi.
Svar på tråden: Att sitta med vid

Enl det jag fick höra

Skrivet av  marib
så fick jag yttra mig om jag ville men behövde inte. Nu fick jag kallelsen till mötet på em samma dag som mötet varit så jag missade det, så säker är jag inte.
 

Jag satt med

Skrivet av  Karin
men det gav inget särskilt. Jag blev inkallad när mitt ärende kom upp men de hade inte några särskilda frågor (det var jag som önskade få vara med eftersom jag var rätt missnöjd med handläggning, beslut mm och ville verkligen säga det). Jag berättade lite kort och nämnde det som jag inte tyckte var rätt.
 

och vad ledde det till? *imt*

Skrivet av  bullen71
,
 

Svar

Skrivet av  Karin
Beslutet blev att ajg fick vb helt enlilgt förslaget men jag ville ändå påpeka för politikerna att handl. tiderna är helt horribla (2,5 år från ansökan till beslut) och att förslag till beslut är så vaga och dåligt unerbyggda att det i princip inte går att överklaga eftersom man inte vet vad de har gått på. Eg ledde inte till mer än att jag fick säga vad jag tyckte och att min förnyad ansökan sedan gick igenom på ett ögonblick.
 

Artiklar från Familjeliv