Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att studera då man har VB

Skrivet av Fia, med 3 tjejer
för ett barn, kan man göra så? Hennes pappa kommer att vara föräldrarledig under hela tiden som jag pluggar och tar över allt arbete om dagarna som gäller för henne.
Svar på tråden: Att studera då man har VB

Inga problem

Skrivet av  marib
dubbelkolla bara summorna med csn för att slippa obehagliga överraskningar senare
 

jo

Skrivet av  bullen71
det kan bli problem. Om ni tänker ha kvar pengarna på dig så måste du som Marib säger kolla så att du inte får för mycket i "lön" från försäkringskassan för då kan du bli återbetalningsskyldig till CSN.
Om ni tänker flytta vårdbidraget till pappan så kan det krävas en ny ansökan (ren formalia vad jag vet). Det beror på hur ni har skrivit i ansökan,,,,,,,om ni har skrivit att du gör allt arbete så ska pengarna betalas till dig,,,,,,,,,,,,,,har ni däremot skrivit "föräldrarna" i hela ansökan så kan pengarna betalas ut till vem som helst av er.
Så är det iallafall där jag bor.
Lycka till, både med studier (är jättekul att plugga) och att ordna med vb.
Åsa.
 

Vi har

Skrivet av  Burra
Vi har skrivit över halva vårdbidraget på maken så att inte jag ska få för hög inkomst och bli återbetalningsskyldig hos CSN. Det kan man göra utan att skicka in en ny ansökan, det är bara att ringa och be om en blankett för det.

Lycka till med studierna

Blivande läraren Burra
 

Artiklar från Familjeliv