Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om ett till barn får diagnos..

Skrivet av MammaBus
Hur blir det med vb då? Jag har ett barn med AS+ADHD+Damp och två till med astma och allergier. För detta har jag idag ett helt vb. Nu börjar jag långsamt inse att barn nr troligen har ADHD.. har skakat av mig det, utredningen med den förste var så pass jobbig, men verkligheten kommer ju ikapp.. Den yngste ska till logoped för språkstörning och då kommer även en utredning att dras igång. Mitt vb idag löper ut i vår. Ska jag då lägga till att utredning pågår på den yngste? Kan man få mer än ett vb?? Mellan barnets astma kommer troligen att inte bli med i nästa ansökan då h*n klarar det så bra själv nu så jag inte känner att jag har något merarbete. Eftersom jag är långtidssjukskriven själv så känner jag att jag kanske tycker att det är mer "merjobb" än vad andra skulle tycka och vet inte om det är sniket att ta upp alla "problem".. Vore tacksam för lite råd..
Ursäkta surret men jag har inte sovit på två dygn nu (astma tider) så jag kan bara hoppas att någon förstår vad jag vill..

Ha en härlig helg!
Svar på tråden: Om ett till barn får diagnos..

Ja Du kan

Skrivet av  muminmamma
få mer än ett vårdbidrag. Jag har 1 1/2 för två handikappade barn. Bidraget beräknas på den sammanlagda tiden som dina barns handikapp innebär.
 

Artiklar från Familjeliv