Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nån som sökt dator via merkostnad på VB??

Skrivet av Lillemys mamma till J
Har en son med dyslexi. Läkare som gjort utlåtande inför ny ansökan om vårdbidrag tipsade om bärbar dator, scanner, talsyntes, Daisy. Skulle göra kostnadsförslag på utrustningen och ansöka om detta. Finns det någon med erfarenhet? Går det igenom tro?
Tacksam för svar!
Lillemys mamma till J
Svar på tråden: nån som sökt dator via merkostnad på VB??

vi väntar på svar...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..dock har inte vår son dyslexi, utan e ett hjärtbarn..
Men de kan inte neka heller eftersom jag anser att du ska vara en ordsprutare i ansökan...
Ett förslag ...
X lider av Dyslexi o pga dyslexin behöver vi datorer, en stationär samt en bärbar som kan tillgodose X behov i sin utbildning, för att kunna följa med i den vanliga undervisningen..iom att X ha dyslexi finns det dataprogram framarbetade fr skolverket o för att X ska kunna få den utbildning X är skyldig att få måste vi nu införskaffa en dator.Så Xs utbildning inte ska bli lidande..
Datatillbehör...Eftersom X har dyslexi behöver vi även inhandla olika programvaror,Scanner(osv som du bekrev)
Förklara också vad de olika programvarorna o datatillbehören ska vara till oanvändas till...
Ansök inte bara om en bärbar utan även en stationärdator som i detta fallet ska vara till för endast eran son....
Räkna med ca 20000 för bara datorerna..o sedan ca 5000 per år för programvaror o ev dataspel
 

TACK!!!

Skrivet av  Lillemys mamma till J
Vilken jättebra formulering du gav mig!!!!
Du har varit med förr *S*...
Tack än en gång och lycka till själv med er ansökan!
Lillemys mamma till J
 

Nja...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..men jag har fått gudomligt ovärderlig hjälp=)
 

Ja

Skrivet av  Illern
Vi tog med det bland merkostnaderna, men fick avslag.
 

Fick avslag

Skrivet av  amica
min son har språkstörning+ tilläggshandikapp.
 

va!!!

Skrivet av  w
va!!! kan man få vård bidrag om barnet har dyslexi????
min dotetr har inte gjort någon sådan test men jag vill göra det men då säger hennes lärare att det är på modet att ha dyslexi så därför tycker dom inte att hon behöver göra någon och hon har svårt för att läsa vissa dagar och andra dagar läser hon hur bra som helst. Frustrerande både för henne och för oss föräldrar.
 

Artiklar från Familjeliv