Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Helt vårdbidrag?

Skrivet av mammaHA
Är det någon som fått helt vårdbidrag fast barnet är på skolan på dagarna?Jag har haft helt vb i 4år och får det nog fortsatt helt ett tag till.Men fk sa att dom nog prövar om det nästa höst då A börjat 1:a klass.Fk har tidigare räknat att jag vårdar A 70 tim/v.Alltså har jag 30 tim "övertid".När hon börjar särskolan är hon där ca 20 tim/v.Så jag har ju fortfarande 10 tim övertid,eller?Hur räknar dom då?
Svar på tråden: Helt vårdbidrag?

jag har ju 3/4

Skrivet av  bullen71
men jag har släktingar till mig som har helt vb fast barnet går i skolan. Kanske kan det vara olika beroende på vilken sjukdom man söker för,,,,,om det t.ex. handlar om sjukgymnastik som görs 3ggr/dag så kommer ju skolan att ta över iallafall 1 behandling (mitt på dagen) och då minskar ju ditt merarbete,,,,om det däremot handlar om merarbete i form av städning p.g.a. allergier så kanske det inte minskar,,,,,,,,,,,,eller som i vårt fall så handlar det ju om bokstavsbarn och då har man ju lika mycket jobb även om barnet går i skolan för det är ofta föräldrarna som får ta smällarna när barnet kommer hem.
Hänger du med hur jag menar?
Hälsningar Åsa.
 

vi har

Skrivet av  lene
jag har eller trots många år i skola ,
men alla mina handläggare har varit överens om att 24 timmar har ett dygn och veckan har sju dagar och veckor ,,
och i relation till de timmar barnet är i skola inte mycket att man måste se över hela årets extra tillsyn mm Skollov sommarlov mm
Så ta med dig det tankesättet nästa ggr du söker och i förebygande syfte be din er läkare att inskriva det i intyget, så att det kommer med,
 

Vi har också!

Skrivet av  Aase
I vårt fall kanske inte enbart pga merarbete under resten av dagen (då sonen inte är i skolan) utan kanske framförallt pga av den extra tillsyn han kräver nattetid. Dygnet HAR faktiskt 24 h som lene skrev!
 

Tack alla ni..

Skrivet av  mammaHA
..som svarat.Fk har ni hakat upp sig på att min dotter "bara" är på skolan 10tim/v.Jag har skrivit i min ansökan att hon inte orkar mer.Nu vill dom ha någon som styrker att hon inte orkar mer i skolan.Hon orkar inte heller vara på fritids efteråt för hon måste hem och sova middag,trots att hon är 6 ½ år.Jag har ochså skrivit att vår dotter är vaken mkt på nätterna och har svårt med dygnsrytmen.Men jag måste nog,som ni säger,berätta att det är 24 tim/dygn.
 

Förkortad skoldag

Skrivet av  lene
kallas det och skolan borde lät kunna styka dina uppgifter,
Känner så väl ingen det du beskriver sova middag en realitet långt upp i skolan
 

Artiklar från Familjeliv