Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Till bullen 71 och Maria L

Skrivet av lotta
Som svarade mig längre ner på sidan det gick inte att svara där nere så jag skriver här.....Bullen:jag skall skriva hur det går för min son ang hörseln.
Och Maria.L ja man kan ju tro att de inte orkar fylla i papper och grejer.Har frågat dom tre ggr ang detta att betala på avbetalning och fick då till svar att det är krångligt och mycket bättre att betala kontant och att det blir kreditupplysning(å på mig hittar de inget obetalt)ja idet stora hela att det är krångligt.Däremot är vi kreditkunder i ett annat apotek som vi hämtar djurmedecin och det är inga problem.Å det var heller inget problem att få ett sånt konto där.Å nu undrar du varför jag inte tar ett sånt konto där men det beror på att jag litar inte på den personalen där och jag vet att de har tystnadsplikt men det är ett litet samhälle och alla känner alla å så har jag en kompis mamma till barnet som jobbar där så det känns inte bra.Så tyvärr är inte all personal så bra på våra apotek.
Ha det gott
Svar på tråden: Till bullen 71 och Maria L

Fy, vad hemskt!

Skrivet av  Maria L, apoteksanställd och serviceinriktad!
Det låter som ett hemskt apotek! Du får komma och handla av mig istället *s*.

Du har all rätt i världen att läsa lusen av dem, gärna genom att ringa deras chef, apotekesområdeschefen. De har tystnadsplikt, och bryter de den kan du anmäla dem. Men jag förstår om du inte vill bråka, det är aldrig skoj. Det är INTE krångligt med konto, de vet säkert inte hur de ska göra....sorgligt. Har du ett konto för dig själv eller barnen gäller det på alla apotek i landet (inte veterinärmedicinen). Mitt tips är att fixa ett konto om du är i en annan stad nån gång. Du behöver inte handla något vid detta tillfälle, det går att lägga upp ett konto ändå.

Lycka till!
 

bra tips

Skrivet av  bullen71
det där,,,,,,,att fixa kontot när man är i en annan stad, och sedan gäller det ju överallt (om du ni vill ha konto för barnen så klart *ler*).
Låter inte som ett bra apotek ni har.
Ja berätta gärna om ditt barns hörsel när du vet mer,,,,jag tycker att det är intressant att höra/prata om detta ämne.
Hälsningar Åsa.
 

Artiklar från Familjeliv