Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Gammal" och gravid

Skrivet av Bibblan v7
Funderar på om det är någon mer än jag som är över 30 och väntar sitt första barn. Jag vet jag har jämngamla med mig här men ni har redan fått minst 1 barn har jag förstått. Därför känner jag mig JÄTTEgammal av någon anledning. Nej nu sak illamående Bibblan gå och lägga sig så hon orkar till arbetet i morgon. Alien hälsar till alla knyttar, ploppar, bebbar och andra inneboende.
Kram
Svar på tråden: "Gammal" och gravid

Ingen ålder

Skrivet av  Ylva v6
Är 29, fyller 30 innan det blir dags. Den första i min vänkrets som blir gravid.
Sov gott
 

Är oxå "gammal"

Skrivet av  maxli
Jag är 31, hinner bli 32 innan Mini tittar fram. Visst, det är ganska gammalt, speciellt om man vill ha flera barn så småningom. Samtidigt har jag hunnit göra karriär när jag ville det, jag har varit i alla världsdelar, jag har njutit av att kunna ta en weekendresa till Paris bara sådär utan att det har märkts i plånboken. Nu är jag i en ny fas i mitt liv, och jag kommer varken att längta efter jobb eller reseryggsäck.

Kram till dig, Bibblan! Över 30 är ingen ålder!

 

Inte ska du känna dig gammal ;-)

Skrivet av  Humlan m knyttet bf16/3
I min mammagrupp (från första barnet) var 3 stycken över 40! Iof med 2a och 3e barnet, men du är ju inte ens i närheten av 40 ;-). Jag tycker iallafall inte att du är gammal.

Kram
 

Du....

Skrivet av  Marissan v 5
...jag var 32 när jag fick min äölste pojke och kommer attvara närmare 42 när denna lill* tittar ut... snacka om gammal!
Faktum är att man ju har en hel del med sig i bagaget och förmodligen är väl rustad för sin uppgift! Lycka till!!!
 

Hej Tant Bibblan!!

Skrivet av  Qristelle Bf BossePlopp 19/3
Hi, hi.. GAMMAL?? Nähädu.., min BM tycker att man börjar bli gammal vid 43-45 när det gäller barnafödande och ökade risker etc. Du e ju purung, pinglan!!!

Kram på dig från TANT Christel
 

Nej, du är ...

Skrivet av  Aquarius v 6+2
verkligen inte ensam om att vara över 30 och vänta första barnet. Jag befinner mig i samma sits, kommer att vara 34 när det blir dax i mars nästa år. Och visst, ibland så känner jag mig också lastgammal... men tack vare bl.a. Christels svar så känns det just nu som åldern kvittar! Jag är ju gravid och livet leker!

Kramisar
 

jag är 31

Skrivet av  Sara
Jag är 31 och väntar mitt första barn. Jag bor i Stockholm och har hört att medelåldern för förstföderskor här är 34! Så inte är du sen inte! Vi är många som haft en "stojig" tillvaro med massa jobbbyten, projektanställningar , bostadslöshet osv...inte så konstigt att man vill vänta tills man fått lite lugn och ro! (eller som i mitt fall, tills man längtar för mycket)
 

Håller med..

Skrivet av  Carina v.7+1
de andra, du är inte gammal. Jag fyller 33 i höst och väntar mitt första barn. Visst är många yngre, speciellt i småstäder, men jag tycker att det känns lagom för mig att få barn nu.
 

Artiklar från Familjeliv