Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Baby blues" av Pia Hintze

Skrivet av Bibblan bf 14/3
Någon mer än jag som läst den? Fick även maken att läsa den och hans reaktion var "Du får inte läsa sådana böcker!" Själv tror jag att den visar på en ganska verklig historia. Nu är jag ju förstförderska så jag kan ju inte känna igen mig i den men den är som jag tror att det kan bli med barnet senare.
Kram
Svar på tråden: "Baby blues" av Pia Hintze

Har den men ej läst ännu (+ tips)

Skrivet av  Norpan (v13)
Tänkte spara den tills den "är aktuell" men egentligen kan man väl läsa den redan nu.

Ett tips, främst till er som är i Stockholm ibland. På Drottninggatan, nästan nere vid Riksdagshuset, ligger en bokhandel som heter Bok & Bild. Förutom att de har billiga kort av alla slag utanför så har de även en riktig fyndavdelning i källaren. Där köpte jag tex just boken Baby Blues (inbunden), för 41 kr. Inte säkert att just den finns kvar förstås men de har även billiga barnböcker. Vad jag förstår är det restpartier så man kan aldrig tänka "jag tar det nästa gång".

Kramar,
 

Jag läste den...

Skrivet av  cecilia
...när min dotter var nästan ett år och jag hittade en massa likheter, eller kände igen mammakompisar.
Jag kände mig aldrig deprimerad när min dotter var spädbarn, men det var en massa andra saker som stämde. Stressen bla.
"Det verkliga livet" av Hanna-Vibeke Holst är en annan bok som jag tycker om och som handlar om graviditet, förlossning och förhållande.

Kram i värmen
/C
 

Artiklar från Familjeliv