Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*gråter*

Skrivet av Veronica med Lillan v.16 & Arvid 010713
Jag är helt färdig! Jobbar som sjuksköterska på en akutvårdsavdelning och vi har haft så fruktansvärt mycket att göra de senaste dagarna. Jag hinner inte med hälften av det jag önskar, patienter får vänta på medicin som smärtstillande, att få ren blöja osv. Personalen är helt slut, och en del tar ut det på oss andra. Min rygg och mina fötter värker, huvudet spränger och foglossningen är överdjävlig. Har ont i magen av stress.... *ledsen* Ville bara få klaga hos ngn...
Svar på tråden: *gråter*

förstår dig!

Skrivet av  Maria A
Men så kan man bara inte ha det, sjukskriv dig!!! O be om att få bli sjukskriven för foglossning. Vet att det är för jävlivt, jobbar själv i landstinget, o en del kommer att gnälla att det blir mer jobb för dem. MEN ingen jävel kommer att tacka dig för att du blir ett vrak!!!!! Ta hand om dig o din bebis. Cheferna måste inse när taket är nått, man kan inte pressa folk till nervsammanbrott. Nån gång måste man sluta vara lojal o se om sitt eget hus bara för att kunna överleva. KRAM på dig o lycka till.
 

usch vad trist

Skrivet av  Mia med Emma 30/10 -01 och bf 030303
själv ska jag åka till ett jobb där min chef kallar mig lat trots att jag jobbar så jag får ont i magen... Har ett jobb där jag rör på mig väldigt mycket. Numera rör jag mig välsigt långsamt och med tårar i ögonen eftersom jag får så ont i fogarna.
Fan att man kan ha så puckade chefer. Hon fixar verkligen inte att jag är gravid och ska vara borta igen. I vanliga fall kommer vi bra överens och hon berömmer mig för att jag jobbar så bra. *suckar*
Just nu vill jag bara gå på föräldraledighet och vara hemma med Emma hela dagarna istället.
Kram på dig! Hoppas det blir bättre på jobbet snart!
 

Men Gumman!

Skrivet av  Jeanikee v. 17
Jag hoppas att det känns lite bättre idag, även om det är himla jobbigt. Klart att du blir ledsen, vem skulle inte bli det?

*Kramar om*
 

Stackare

Skrivet av  kurre2
SJUKSKRIV dej med en gång, du måste tänka på dej själv,det lärde jag mej förra grav. Du måste tänka på bebben kram på dej och lycka till
 

Men lilla gumman

Skrivet av  Bes v.15
Du måste verkligen ta hand om dig själv.

Det är ingen som kommer tacka dig om du sliter ut dig, tänk på dig själv och den lille i första hand.

Kram på dig
 

Hallå

Skrivet av  mysak
Du ska inte bara be om att få bli sjukskriven pga fogloss utan även för den stress som du utsätts för. Bebisen behöver lugn och ro oxå.
Du är värd att få vila.
 

Artiklar från Familjeliv