Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny + MVC i Stockholm?

Skrivet av Kajsa
Hej!
Jag är ny här. Heter Kajsa och väntar mitt andra barn med BF 15/3. Är nyinflyttad i Stlm och behöver hitta en bra barnmorska. Bor i Solna och har träffat en här som jag inte alls är nöjd med. Är det någon som har ett bra tips?
Svar på tråden: Ny + MVC i Stockholm?

Hej och välkommen

Skrivet av  Ylva v17
Ylva heter jag och detta är min första grav.
Bor i Malmö så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med någon bra bm....
 

Välkommen Kajsa! :o)

Skrivet av  ~Mina~ 17+6
Hoppas du ska trivas här!

Själv väntar jag mitt femte den 10/3. Har nyss varit på UL och BM sa att det nog är en liten kille i maggen denna gång.

Bor själv inte i Stockholm så jag kan tyvärr inte tipsa om någon bra BM. Men det finns många tjejer härinne som bor däruppe, så du får nog svar på det snart.

Lycka till och klappa lilla magen! :o)
 

Hej å välkommen!

Skrivet av  Anna bf 21/3
Grattis till maggen och grattis till flytten. Vi är ju nästan grannar! Vi bor i Sundbyberg, jag, min sambo och vår son som är 1½ år. Ang MVC så finns det en del privata sådana i Sthlm som jag vet att det finns andra tjejer härinne som kan rekommendera. Jag går på min "lokala" MVC så jag vet inte så mkt annat. Jag hade dock en kompis som gick på MVC i Råsunda och hon var jättenöjd. Var i Solna bor ni? Förresten, vi har en mailinglista för oss 08-or där vi bestämmer datum för träffar etc. Maila mig på [email protected] om du vill vara med :-)

Kram
 

Hej !!

Skrivet av  Elin v.18
Välkommen till detta glada gäng!! Hoppas du skall trivas. Jag väntar vårt tredje barn den 10/3 och bor i Luleå, så jag är nog ingen vidare hjälp vid val av BM... Men tycker i alla fall att du gör rätt som "letar rätt på" någon som du trivs med. De är guld värda de där barnmorskorna!!
KRAM
 

Prima Liv, Danderyds sjukhus

Skrivet av  Norpan/Pernilla bf 28/2
Där går jag, tycker det är toppen.

Kramar,
 

gravidyoga

Skrivet av  Nilla bf 21/3
där hade de dessutom gravidyoga som jag gick på förra gången jag var gravid. och som var jättebra. vet du om det finns fortfarande?
 

Ja det finns fortfarande

Skrivet av  Norpan/Pernilla bf 28/2
Vi är ett gäng från februarigruppen som skall gå på den som börjar 21 oktober (måndagar klockan 19), är nog redan fulltecknat men ring och fråga.

Kramar,
 

har du

Skrivet av  Nilla bf 21/3
möjligtvis kvar telefonnumret?
har du fött innan? tyckte du att yogan hjälpte? jag tyckte att jag hade jättestor nytta av den!
 

såg nu

Skrivet av  Nilla bf 21/3
att det var första barnet,så glöm frågan! fast telefonnumret tar jag gärna!
 

Telefonnumret

Skrivet av  Norpan/Pernilla bf 28/2
08 - 753 48 59, Ann-Britt Pollak.

Kramar,
 

Hej och välkommen! *imt*

Skrivet av  Dino
...
 

Välkommen!

Skrivet av  Veronica med Norea v.19 & Arvid-01
Hoppas att du skall trivas hos oss, mer om mig i min info. *kram*
 

Välkommen

Skrivet av  amckan30
jag har tidigare gått på Mama Mia och tycker att de är jättebra + att de har mysiga lokaler. kram
 

Munkbron

Skrivet av  Bekkis v 19
Jag kan varmt rekomendera det. Båda läkarna som jag träffat och min barnmorska är superbra! Jag fick tipset av en arbetskamrat som gick hos en annan BM på munkbron och hon var lika nöjd som jag är.
 

Jag kan rekomendera...

Skrivet av  Loijsan v.19
...Munkbrons mödravårdcentral som ligger i mysiga lokaler i Gamla stan precis vid t-banan. Går där denna graviditeten å är supernöjd. Det är även ett stort + att dom har ultraljud å allt sånt där så är man orolig kan man få göra ett snabbt ultraljud för att se att allt ser bra ut... Fick jag göra iaf.
Telefonnumret dit om du är intresserad är: 4112411
Välkommen hit till marsgruppen också förresten!
 

Tack för alla svar!

Skrivet av  Kajsa
Ska ringa på en gång och anmäla mig till gravidyoga, ny MVC samt Stlms-gruppen!
 

Artiklar från Familjeliv