Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ajajaj :-( *gnällvarning*

Skrivet av An2
Usch, måndag morgon.

Kallt och ruggigt ute.

Inte sovmorgon en enda dag i helgen.

Och så har jag så ont i vänster skinka. Jag vet inte om det är en nerv som är i kläm eller vad, men det gör ont när jag tynger på vänster ben (vilket gör det hemskt besvärligt att gå in i bilen när jag ska köra) och när jag reser mig och så fort jag vrider kroppen. Känns som det är en knut på muskeln, ungefär.
Ska nog ringa till BM senare idag och höra vad hon säger...

Kom också på att jag glömt tacka alla snälla som svarade mig om förstoppning i slutet av förra veckan - tack!! Det är mycket bättre nu.
Svar på tråden: Ajajaj :-( *gnällvarning*

Jag hade något liknande

Skrivet av  Hulma
att baken/benet liksom viker sig. Jag vet inte vad det var, men det har inte märkts av sedan jag var och simmade i tisdags, så jag tror det hjälpte med motion (det kändes inget när jag simmade).

Hoppas det går över snart!
 

Skickar en kram! *imt*

Skrivet av  Veronica v.22 & Arvid 010713
ööö
 

Jag har något liknande

Skrivet av  Carina
som min bm sa berodde på att en ischiasnerv kommit i kläm. Tydligen vanligt när man är gravid.
 

Sjukgymnast

Skrivet av  Annica bf 27/3
Gå till en bra sjukgymnast.
Nerver kommer lätt i kläm när man är gravid om man har låsningar i ryggen. Om man har vissa låsta partier i ryggen så överbelastar man de delar som är rörliga och när man är gravid så mjukas alla leder upp vilket betyder att man överbelastar ännu mer.
En duktig sjukgymnast kan manipulera med kotor och massera för korta muskler så att det blir mycket bättre, själv känner jag mig som ny efter två behandlingar hos sjukgymnast. Du bör försöka få tag på en sjukgymnast som jobbar med ortopedisk manuell terapi och som är van att jobba med gravida.
 

Ischias....

Skrivet av  Lotta v 18
kanske. Eller falsk ischias. Jag har också ont på vänster sida, både i djupa sätesmusklerna och högre upp utefter vänster sida på ryggen. Det är urjobbigt. Förra gången jag var gravid gick jag till en sjukgymnast när det blev för jobbigt och det hjälpte faktiskt riktigt bra. Lätt gymnastik är också skönt. Vi kör ett slags avslappningsgympa 5 min varje dag på jobbet och det är suveränt. Hoppas att det känns bättre snart!
 

Artiklar från Familjeliv