Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ajajaj!

Skrivet av Lotta v 18
Var och tränade idag och efter det gör det så ont i nedre delen av magen att jag är tvungen att gå sakta, sakta. Det känns ungefär som håll. Att sitta och stå går ganska bra, även om det värker litetgrann då också. Magen är inte särskilt spänd, så det är nog inte sammandragningar. Kan det vara träningsvärk som känns så här annorlunda när man är gravid? Kan inte minnas att det kändes så här förra gången.
Svar på tråden: Ajajaj!

Jag får så...

Skrivet av  Marie v.21+2 och Marielle 001007
ibland när jag överanstränger mig, har jobbat mycket, stresar, eller en gång när jag gått hela dagen på stan.
Jag hade samma förra gången.
Ibland har det huggit till i magen, annars kan det ömma och någon gång har jag haft svårt att gå.
Det händer hela tiden om jag cyklar, vilket jag undviker. Man sitter ganska framåtböjd på min cykel och det gör väldigt ont i magen, så det undviker jag.

BM sa att det kan vara ligamenten, även när det känns längre upp. Att magen växer så mycket nu och att dem kan ta emot.
Men jag tolkar även det som att min kropp säger ifrån, tex om jag dammsuger eller liknande, tex böjer mig för att ta upp något under soffan eller liknande.
D3et brukar gå över efter en stunds vila, men man kan bli ganska skraj när det sätter i.
Som du beskriver det att man knappt kan gå, har jag bara upplevt några gånger, den ena hade jag jobbat hela dagen och stresat och den andra var när jag gick på stan för länge. Sedan kan det komma snabbt ibland, men nu känner jag igen detta och stannar upp eller s-tter mig en stund innan det blir så där väldigt besvärligt.
Ring din BM om du är orolig.
Jag tror inte det är farligt, men det är viktigt att du lyssnar på din kropps signaler.
Om du får så här ont så träna på ett annat sätt, om du ska träna. Lyssna på din kropp!
Kramis!
 

Tack för gulligt svar!

Skrivet av  Lotta v 18
Jag skall vara litet mera försiktig när jag tränar i fortsättningen, men jag tyckte att det gick så bra att jag nog "glömde" att jag är gravid.
 

:-)

Skrivet av  Marie v.21+2 och Marielle 001007
Förlåt för alla stavfel. Hoppas du förstod ändå. :-)
Snubblar alltid på tangenterna, och ser inte alltid att det blivit fel. :-) Sorry...
Såg att jag skulle säga sitta och det blev s-tta. Men hoppas du fattade. :)

Kramis! :)
 

Något fattade jag tydligen!

Skrivet av  Lotta v 18
Ingen fara, jag vet hur det är när man vill skriva mycket och fingrarna halkar runt på tangentbordet :-)
 

Artiklar från Familjeliv