Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

akupunktur idag

Skrivet av Anette
Jag ska på akupunktur idag för att se om det kan hjälpa min rygg. Det är hos en sjukgymnast som tydligen är speciellt intreserad av just akupunktur och gravida. Hoppas verkligen det hjälper.
Svar på tråden: akupunktur idag

Berätta hur det gick!

Skrivet av  Bekkis bf 4/3
Jag går på akupunktur för min huvudvärk och har itne haft nåt riktigt rejält migränanfall sedan jag började med detta. Sedan är man ju rätt seg efter man har fått akupunkturen, men det ger sig ju bara man vilar ordentligt efteråt.
 

seg?

Skrivet av  Anette
jo det kan man väl säga. Jag gick på stan efter akupunkturen men när jag kom hem somnade jag på soffan!!!

Jodå, det var en intressant upplevelse. Hon fick ta de "långa" nålarna. Förstår inte när man använder de korta resp. de långa men men..... Det kändes inget när hon satte dit dem men när hon snurrade på de som satt på vänster sida...ojojoj vad det kändes. Höger sida kändes nästan inte alls men så är det också v sida som jag har mest ont i.

Ska dit på måndag igen för ytterliggare en behandling. Är det vanligt att man har ont efteråt, alltså samma onda som jag gick dit för att bli fri ifrån? Jag förstår ju att det inte försvinner som ett trolleri men trodde jag skulle märka _lite_ skillnad iallfall.

Hon sa också att hon vill titta på mig efter jag fött barnet för hon misstänker ev att jag har en förskjutning i höften så att ena benet är kortare än det andra och det orsakar att benet låser sig emellanåt.
 

Jag har ont efter

Skrivet av  Bekkis bf 4/3
Jag brukar få en rätt kraftig huvudvärk samma dag som jag har fått akupunkturen sedan håller den sig lugn i fem dagar en vecka ungefär innan jag behöver en ny omgång. Jag får olika tjocka nålar beroende på vart hon sätter dem. I pannan sätter hon tunnare än vad hon sätter i tummgrepper. Har ont när hon snurrar framför allt på ena sidan.
Det kan ta 3-7 behandlingar innan man känner av nån smärtlindring. Jag mådde bättre efter första, men det är tydligen olika.
 

Tack för ditt svar

Skrivet av  Anette
det är som sagt första gången jag provar det men tror helt och fullt på att det fungerar. Sätter de alltid en nål vid tummen? Hon gjorde det inte på mig. får fråga nästa gång, har hört det tidigare nämligen.
 

Artiklar från Familjeliv